A korzikai GR20 túráról

Kezdőlap utazas.com Fórum Nyugat-Európa Kalandtúrák Európában A korzikai GR20 túráról

Horváth Zsolt

A korzikai GR20 túráról

Tegnap jöttünk haza, de már nagyon hiányzik Korzika. Tibor írt már a túra városnézés és biciklizés részérõl, én röviden beszámolok a GR20 túráról: Portóból busszal mentünk fel a Vergio hágóra és onnan indult a 4 napos túra a Vizzavona hágóig. Próbáltuk csak a legszükségesebbeket összepakolni de azért így is megtelt a hátizsák, amit az elsõ néhány km után kicsit át kellett pakolni. Az útvonalon eltévedni nem lehet olyan jól van jelölve piros-fehér csíkkal. Lábainkat hûs, gyönyörû pázsittal körülvett kis tavakban pihentettük, a hegyi tavakban, a bátrabbak úsztak is. Az állatok (tehenek, lovak, szamarak, kecskék, disznók) mindenhol szabadon élnek a szigeten, kevés szebb dolog volt annál amikor egy hegyi tó túlpartján vadlovak egy csoportja szabadon dübörögve vágtázott. Az öszvérek mindenhol jönnek kaját lopni, ezért néha gyorsan tovább kellett indulnunk éhesen. A disznók éjjel kitúrták a szemetet a sátor elõterébõl, a tehenek pedig még a legmagasabb hágók környékén is ott legelésztek. Az út során gyönyörû tavak mellett mentünk el, hegyi patakok sziklamedencéiben fürödtünk, és persze abból fõztünk, 2000 méter feletti hágókat másztunk meg, és hárman felmásztunk a Mount’d Oro 2300 m feletti csúcsára is. Második nap a nagyon nehéz hágó és gerinctúra miatt az aznapi 8-9 km-t 9 óra alatt tettük meg, de volt aki sötétedéskor ért be a táborhelyre, mikor már a mentésre készültünk. A táborhelyeken gyakran felhõk között vertünk sátrat, mindenhol gyönyörû kilátással. A csúcsokon körülnézve mindenhol csak a hegyek látszottak, mintha az Alpokban lettünk volna, néha nehéz volt elhinni hogy mindez egy szigeten van. Jártunk páfrányokkal teli fenyõerdõben, lejjebb bükkerdõben, és olyan réteken, hogy még megtervezett parkot sem láttam soha szebbet annál. A 4. nap végén már nehéz volt leereszkedni fájó térdekkel a hegyek közül (aznap pl. 1000 métert emelkedtünk és 1500 métert ereszkedtünk). Néha már elegünk volt a sok sziklából, de a táj és az élmények mindent megértek. A túra nehézségét sejteti talán hogy a csoportban 2 pár túrabakancsot is el kellett dobni mert elhasználódtak. A szépségét pedig az az 5 tekercs film jellemzi, amit elfényképeztem (még soha nem csináltam 3 tekercsnél több képet sehol). A túra során fogalmam sem volt hogy éppen milyen nap van, csak mi voltunk és a természet. Tökéletesen sikerült kikapcsolódnom. A Gr20 túra mellett persze bicikliztem is, és nem maradtak el a bulik, vizilabdacsaták, városnézések, tengerparti hullámfürdõzések sem. Köszönet az Agotours csapatának.