Buhumesternek, és érdeklõdõnek

Jani haverja

Buhumesternek, és érdeklõdõnek

Buhumester:
Mi is részben Veletek egy idõben voltunk Sarandában, de mi a parton laktunk a hotel Alinában. Kár, hogy nem találkoztunk. Mi 6-án délután érkeztünk, és 9 éjszakát voltunk ott, szintén családostól. Furcsa volt Sarandában az Internet Caféban olvasni a hozzászólásodat 13-án. Egyébként mi sem találkoztunk senki magyarral, csak egy házaspárral, õket viszont mi hívtuk Sarandába, Görögországi nyaralásuk végén. Annyit még röviden, hogy mi 5-én hajnalban indultunk, és az Ohridi tónál léptünk be, majd rögtön meg is szálltunk a tó partján Lin-ben. Másnap indultunk Sarandába, ott 9 éjszaka, majd vissza Lin-be, ott két éjszaka (elsõ éjszaka után Tirana, majd vissza), és úgy haza. Kétéves kisfiunkkal egyelõre ennyi ment, nem váltogattuk gyakran a szállást. Kék Szem forrás, Butrint, Gjirokaster, riviéra, ezek voltak a kirándulási célpontok. Odafele az Ohridi tótól a Korca, Erseke, Leskovik, Permet, Gjirokaster Saranda útvonalon mentünk. Ez az út még keskenyebb, mint a riviérai (kevesebb, mint 200 km több, mint 7 óra alatt), de a panoráma gyönyörû (Korca-Permet útvonal több, mint 4 óra). Visszafelé Sarandából a riviérán jöttünk, majd rátértünk az Európai VIII-as korridorra, amely majdnem kész van, és így jutottunk vissza Lin-be. Egy tanács: aki az Ohridi tónál akar belépni, az Macedónián belül kerülje el Skopje-t, inkább menjen végig az autópályán, és a déli úton menjen el nyugatra. Ez 50 km kerülõ, de gyorsabb.

Érdeklõdõnek:
Én nem elõször voltam Albániában, véleményem szerint biztonságosabb ország, mint Magyarország, ha tehát itthon nem félted az autódat, ott se tedd. A drága autó már ott sem feltûnõ, Sarandában egyetlen éjszaka alatt két Hummer-t, és 3 Audi A8-at láttam (mindegyik albán rendszámú volt). Mókás volt látni, hogy az olasz turista a Fiat Bravo-val beállt a parkolóba a két Hummer mellé. Láttam még Audi TT Cabriót, stb. Amitõl inkább félnék a helyedben, az Shkodra és Tirana közlekedése, mivel itt a kisebb koccanások elég gyakoriak. Ha Montenegró felõl mész Albániába, Shkodrát nem tudod kikerülni, túl kell élni, de Tiranát nagy ívben kerüld el. Szerencsére Fier, és Elbasan mellett már kész az elkerülõ, úgyhogy ezek nem veszélyesek. Ha Macedónia felõl mész, akkor szerintem Skopje-t érdemes elkerülni a közlekedési káosz, és az erõszakos ablakmosó cigánygyerekek miatt, mint azt már írtam. Egyébként Albánia fõútjai személygépkocsival simán járhatók, eldugott hegyi falvakba pedig szerintem úgysem akarsz menni.