Daninak

Franciska

Mi két éve ugyanígy Chiang Mai felõl metnük Chiang Khong-Huay Xai felé, azzal a különbséggel, hogy mi Luang Prabangba mentünk onnan nem L-N-ba. Szerintem elég necces hogy kivitelezhetõ-e az út egy nap alatt. Az elsõ busz (ha nem csal emlékezetem) valamivel 7 óra után indul Chiang Maiból,de mivel mi azt sajnos lekéstük a délután 2-3-assal mentunk a határ felé mondjuk így legalább meg tudtuk nézni a Doi Su Teph-et meg valamelyik wat-ot a nevére már nem emlékszem, és 8-9 körül értünk a határhoz. A határt estére (hogy mikor nem tudom pontosan) de bezárják, szóval mi Chinag Khongban éjszakáztunk, roppant jó kis szállások voltak és roppat olcsón.. aztán regel át a határon, figyelni kell hogy még a thai oldalon bepecsételjenek “valamit” az útlevélben különben bünti a túloldalon ami állítólag nem sok, de pénz. Nekünk elég sokat pöcsöltek a lao oldalon. kb 1 óra, bár ebben bent volt a pénzváltás is. Egy éjszakát töltöttünk Huay-Xai-ban szerintem elég hangulatos, meg szembetûnõ a különbség a két ország között, el lehet menni valami közeli faluba ahol bevezetnek a lao-lao erjesztés rejtelmeibe, de tény hogy nem sok látványoság van, bár egy üveg lao lao elfogyasztása után már minden sokkal érdekesebb.:) A LN-ba tartó buszokról nemnagyon tudok nyilatkozni, mert két éve óta elég sokat változott az ország, de szerintem nembiztos hogy van éjszakai, vagy késõ délutáni busz..
Idén nem voltam trekkingelni Laoszban, a Green Discovery tényleg elég lehúzósnak tûnik, bár európai szinten még mindig elég olcsóak a túrák és amennyire én tudom elég szinvonalasak is, bár jobb elõtte körbeérdeklõdni mert van néhány túra ami nagyon jónak hangzik, aztán élõben már nem az a nagy szám, ráadásul megszervezhetõ más iutazási irodán keresztül is az ár töredékéért.
Private guide-ok tudtommal elég drágán dolgoznak Luang Namtha-ban de azért érdemes õket is megkérdezni, meg alkudni rendesen mert a tespedt angolokhoz vannak szokva. Általában az utazási irodák is szolgáltatnak pár napos trekkingeket, bár akkor meg lehet hogy be kell csatlakozni valami csoporthoz.
Mi két éve szintén LP-ban voltunk 3 napos trekken, tényleg meg van ritkítva az erdõ rendesen de azért számomra felejthetetlen élmény volt.
Vang Viengbe már dél-1 körül oda lehet érni LP-ból szóval még gyakorlatilag marad egy szabad délutánotok ha korán keltek..
Vang viengbõl meg el tudtok menni úgy Vientiane-ba hogy egy darabig kajakkal eveztek, aztán busszal bevisznek Vientiane-be.
Phuketrõl nem tudok nyilatkozni, Sihanoukville-ben szerintem is nagyon jó a tengerpart, bár a sok, amúgy szerencsétlen koldus :( eléggé rányomja a bélyegét a strandolásra, Thaiföldön pedig Phi-Phi-t tudom ajánlani, gyönyörû a tenger és nem annyira zsúfolt mint a többi szigetek.
A maláriaveszélyrõl sokaknak megoszlik a véleméyne, én sosem vittem lariamot, doxy-t vittem magammal, de igazából azt is lehet kint venni. Szúnyogirtót kell vinni, szúnyogháló (ablakon, vagy ágy felett) szinte mindenhol van. mindenesetre nem akarlak lebeszélni a lariamról ezt mindenkinek magának kell eldönteni, de én még nem találkoztam olyannal aki jó véleménnyel lett volna róla, állítólag nyugati országokban nem is írják fel elõzetes szedésre mit itthon.
remélem tudtam segíteni, bocs hogy ilyen hosszúra sikerült..:)