fantastic!

manka

Megjöttünk Kenyából, fantasztikus nyaralás volt. Mindenkinek csak ajánlani tudom. Az északi parton voltunk a Travellers Beach hotelben a Malév Air Tours iroda szervezésében. A szálloda szobái hatalmasak, kergetõzni lehet bennük. A berendezés egyszerû, de mindegyikben van klíma, tv, széf. A kaja nagyon finom volt, minden héten van nemzeti est, érdemes kipróbálni azokat is. Mi félpanzión voltunk, de teljesen bõséges volt. Ebédre, -már amikor nem programon voltunk- a parton vettünk egy ananászt. Ezzel aztán degesz. A szálloda kertje gyönyörû, sok kis majom látogatja, fõleg reggel 5-6 óra körül. Vigyázni kell velük, nem szabad simogatni, sõt kaját adni sem, mert megkarmolhatnak, megharaphatnak. Ha nem foglalkozik velük az ember odébb állnak. Az idegenvezetõnk Varga Bálint egyszerûen csúcs szuper volt, abszolút az utasok érdekeit nézi, mindemelett nagyon felkészült, a kisujjában van Afrika. Nem hiába már több mint 10 éve csinálja Kenyát. Nekünk három program fért bele az egy hétbe: Mombasa+Akamba falu, 1,5 napos Tsavo East safari+Masai falu, Gedi romváros-Malindi kígyó- és krokodil farm+Girijama törzs. A safari alatt a Voi Safari Lodge-ban volt a szállásunk. Az egész épület kõbõl és fából épült, nagyon jól néz ki, tök hangulatos az egész, nem beszélve a gyönyörû panorámáról ami a szavannára néz. A kaja itt is nagyon finom volt.
Ja, egyébként semmilyen oltásunk nincs és semmilyen gyógyszert nem szedtünk. Palackozott vizet ittunk, de csapvízzel mostunk fogat, és szerencsére semmi bajunk nem lett. Szúnyoggal nem találkoztunk. A Voi-ban a szobában poloskák voltak, meg molylepke szerûségek, gyíkok de ezek nem gázosak. A szavanna tiszta zöld, derékig ér a fû. Én teljesen meglepõdtem, mert nem ilyenre számítottam, de mondták, hogy tavaly nagyon sok esõ esett és ezért ilyen. Sajnos oroszlánt, kafferbivalyt és leopárdot nem láttunk, de a többi állatot igen szép számban.
Egy-két hasznos tanács, ami most jutott eszembe: a dollárt jobban váltják, mint az Eurot. Nincsen súly korlátozás visszafelé, mi 45 kg plusszal jöttünk a 40 kg-on felül. Viszont, ha törékeny dolgot adunk fel a bõröndben, és kérjük rá a fragile feliratot, akkor azért pénzt várnak. Ha nem kapnak, akkor a szemed elõtt felragasszák, de amire Ferihegyre ér a csomag, már nem lesz rajta a felirat, és egy kicsit meg is dobálják. A reptéren azért megy a korrupció. Nekünk két helyen is kinyitatták a kézi táskáinkat, és lelejmoltak ezzel-azzal. A reptéren érdemesebb italt(Kenya Cane, Amarula), kávét, teát venni, mert olcsóbbak, mint a Nakumatt bevásárlóközpontban.
Na most elbúcsúzom, majd folyt.köv., csak most el kell mennem.
Addig is remélem tudtam segíteni hasznos infókkal.