laszfam@axelero.hu

Áron

Jött is egy kérdés:

Gamardzsoba, genacvale Áron!

Grúziai utazás kapcsán elkövettük azt a hibát, hogy autóval mentünk Szerbián, Bulgárián és Törökországon át. Röviden csak annyi, hogy a törökök – grúz vízum híján – nem engedtek ki Törökországból, vissza kellett menni a grúz-török határról Trabzonba vízumért, holott a grúz határon is meg lehetett volna venni. Visszafelé a török-bulgár határon dekkoltunk röpke 18 órát a török vendégmunkások miatt.
Így merült fel a következõ kérdés: hogyan lehet komppal megközelíteni Grúziát, mikor indul, mennyibe kerül és hány nap az út, mondjuk Batumiig. Hol szerezted be a grúz vízumot? Válaszodat elõre is köszönöm: …

és a válasz:

Gagimardzsosz!

Azért szerintem kocsival Grúziába, az sem egy utolsó dolog! Ehhez igazán tökös magyar gyereknek kell lenni.
Lényeg a lényeg:
A bécsi grúz követségen a 2 hetes vízumot meghívólevél nélkül is megadják, esetleg érdemes bekamuzni egy szállodát lakhelynek, legalábbis mi ezt tettük. Le lehet a honlapjukról tölteni a kérõlapot (a Külögyminisztérium honlapja asszem oda mutat), ki kell faxolni kitöltve, aztán pár nap múlva ki kell érte menni, de egy ember is elhozhatja az összeset. Asszem 57 euró volt.
A komp az húzósabb. Itt elvileg van menetrend: http://www.ukrferry.com . Gyakorlatilag mi fehívattuk õket egy oroszul beszélõ barátunkkal, és kiderült, hogy mindig csak a hónap elején tudják megmondani az ahavi menetrendet, s mivel mi 9-én hajóztunk be, így kicsit húzós volt. Mindenesetre: Záhonyig vonatozol, átstoppolsz a határon, Csapról vmikor 11 körül megy közvetlen vonat Odesszába, ami másnap reggel ott is van. Innen meg busz, vagy marsrutka Iljicsovszkba. Innen indul a komp.
Az a baj, hogy elõre helyet foglalni nem lehet. A jegyet Iljicsovszkban lehet megvenni, kicsit borsos 120$, de micsoda élmény. Elvileg este 6-kor indul, két éjszaka a hajón (a Krím és Abházia fényei, ilyenkor lehet sms-ezni!), 3.nap reggel Poti, mi itt szálltunk ki. Innen megy tovább Batumiba, de csak 4. reggel ér oda, nincs sok értelme, és akkor a jegy is drágább. Namost, a mi kompunk csak a 2. reggel indult el Iljicsovszkból, késõn érkeztek a kamionok, és a 4. nap reggel ért Potiba. De király a hajó. Napi négy étkezés, egyáltalán nem szar, lehet napozni, van videószoba, kedvesek az emberek, szóval király.
Minekünk még valaki segített. Kucsmás Krisztinának hívják, egy ungvári utazási irodában dolgozik, és megveszi az embernek az ukrán vonatjegyet elõre, kimegy érted a határra, és ott kell fizetni, sõt nekünk sokszor felhívta a komptársaságot is. Nagyon készséges, jó fej, aranyos, és még csinos is. Az õ elérhetõségei:
busol@uzhgorod.ukrsat.com
0312-61-66-47 (tel/fax)
03122-3-52-92.
Az árra rátesz, hol kevesebbet, hol többet, kábé 15-25% között, de nyáron csak így lehet biztos az ember, hogy kap jegyet az odesszai vonatra, mert még tavaly, mikor Odesszából lógtunk be Moldáviába, akkor Lembergbõl Odessszáig 1. osztályú vonatjegy volt már csak, a 2. osztályú 10 napra elõre elfogyott, így meg már nem volt olyan olcsó (6 rongy). Szóval, ha necces, inkább érdemes a Krisztával megvetetni.