Mónikának

tamin

Szia! Voltam már többször az Olasz riviérán. Az odautazásról annyit, hogy szerintem szebb a Brenner hágó felõl menni. Mi úgy mentünk, hogy Villachnál tovább mentünk a A2-n Spittal-ig és ott fordultunk Olaszország felé. A Drau folyó mellett haladtunk a B100/E66 útvonalon egészen Bressanone-ig, itt mentünk rá az A22-es autópályára. Az útközbeni szállással az a helyzet, hogy spóroltunk, mert még a Garda tó elõtt egy nagyobb autópálya-parkolóban aludtunk az autóban (ketten voltunk). Ez az útszakasz szerintem szebb, mint a Tarvisio felé vezetõ, igaz hosszabb és lassab is némileg, viszont igen magas hegyek között vezet az út, ami páratlan látvány.
Szállást a Garda tó környékén 1 éjszakára olcsót nem biztos, hogy találtok, mivel fõszezonban mentek. Talán a kempinggel próbálkozzatok. Mi kb. péntek de. 9-10 órakor indultunk és laza tempóval sötétedésre értünk a Garda tó közelébe, igaz sokat megálltunk nézelõdni. Másnap kb. 10-11 óra környékén, ha elindultok, délután 4-re odaértek San Bartolomeo-ba, de Genova után ne menjetek fõútvonalon, mert lassan fogtok haladni, tehát szigorúan autópálya! A parti út nagyon szép, de ezt inkább halasszátok késõbbre, ha már kipihentétek magatokat. A strandokról : általában fizetõsek ( 18-20 euro/nap 2 fõre), de ha nem veszel igénybe napernyõt, ágyat akkor nem kell fizetni (legalábbis mi bementünk és nem is szóltak). Saját napernyõt szerintem nem vihetsz be. Ennél van egy jobb ötletem : nekem nagyon tetszik Olaszország, de az olasz strandok nem (homokkal vannak leszórva). Sokkal jobb a Francia. 50km-re van a határ, Menton-ban ingyenes a strand, aprókavicsos, ezért nem keveri fel a homokot a víz.
A látnivalókról : mi Imperia-ban szoktunk megszállni, innen szoktunk kirándulni a környezõ hegyekbe. Ha valaki nyugalomra vágyik érdemes megnézni a kis olasz hegyi falvakat. Állítólag érdemes megnézni Dolceacqua-t (Ventimiglia mellett van, idén megnézzük). Nagyon szeretjük Imperia belvárosát, sokat sétáltunk itt nyaralásunk alatt, bár elég fárasztó, mert hegyen van. San Remo nem nagy szám, de azért kár kihagyni, hiszen úgyis útbaesik Franciaország felé. Itt viszont édemes nem autópályán menni, mert a tengerparti út tényleg nagyon szép. Monaco-t nem szabad kihagyni. Érdemes elmenni a Jardin Exotique-ba (egzotikus kert szép növényekkel, kaktuszokkal, cseppkõbarlanggal és gyönyörû kilátással az egész városra ). Érdemes elmenni a Hercegi palotához és az Óceánográfiai múzeumba. Na meg persze a kaszinót is meg lehet nézni, meg a jachtkikötõt.
Nizzában elég nagy dugók szoktak lenni, úgyhogy sokat nem láttunk belõle, csak a parton fürödtünk egyet. Az árakról : Olaszországban a tengerparti éttermekben 35-40 euróból jön ki két ember. Ez azt jelenti, hogy pl. 2 pizza 2-3 üveg sör, kávé jön ki belõle. Ha nem szállodába mentek, és fõzni is akartok, a környéken mindenhol van valamilyen supermarket. Nem túl olcsók, de az árak elviselhetõek.