Mónikának

Sarina

Szia! Megpróbálok sorban mindenre némi választ adni, közel sem lesz kielégítõ. Mi este indultunk ittohonról Tarvisiónál léptük át az olasz határt és autópályán Milánó felé vettük az irányt. Reggelre értünk oda, ott egy kis városnézést iktattunk be és úgy utaztunk tovább. Tehát mi tranzitszállást nem vettünk igénybe. Persze így nagyon hosszú és hát fárasztó is az út, de kibírtuk. Genova felé és Genova után a part mentén a délelõtti órákban valóban nagy a forgalom, a lépésben haladás sem ritka.Nekünk szerencsénk volt, mert már délután mentünk arra, így a turnusváltást tulajdonképpen elkerültük. Más alkalommal viszont, mikor délelõtt arra jártunk, bizony nagyon be volt dugulva – ismét szerencsénkre a másik oldal. Franciaországban máshol nem voltunk, mint írtam, mi a tengerparti pihenést részesítettük elõnyben. A strandszervíz nem volt kötelezõ, használhattuk a saját napernyõnket, persze voltak fizetõ strandok is szép számmal.Az igazság az, hogy mi önellátással oldottuk meg az étkezést, igazából étterembe nem jártunk, de a kiírások alapján is nagyon különbözõk voltak az árak, Bibionéval összehasonlítva nem sokkal drágábbak. Itt is voltak kedvezõbb árak is, a bérbõl és fizetésbõl élõknek azért nem túl kedvezõ – érted, mire gondolok. Pl. egy pizza ára 4-10 euró között mozgott, egy lasangne 6-8 euró. Az árakon felül 10-15 % szervizdíjat felszámolnak, de ezt biztosan Te is tudod.Pisába látogattunk el, ott a belépõk: kombinált jegyeket lehet venni, attól függ mit szeretnél megnézni. Pl. a ferde torony 15 E/fõ, a katedrális+ egy múzeum( jó nagy) 6 euró/fõ. De van más variáció is.Milánói dóm gyalog 4 euró. lifttel 6 euró ha fel akarsz menni a gyönyörû kilátást megnézni. (mellesleg szerintem nem szabad kihagyni)Maga a dóm ingyenes. Hát ennyit tudtam, ha esetleg akad még kérdésed amire tudok válaszolni, nagyon szívesen megteszem.