Nórának

Borsi

Szia, Nóra!

Mi március legelején voltunk ott, egy hetet töltöttünk összesen Baja Californiában, aztán utaztunk tovább Mexikóban.

Két reptér van a félszigeten, egy La Paz-ban, egy pedig San José del Cabo-ban, ami a félsziget déli csücske.
Mindegyikre járnak repülõk Mexikóvárosból. (Repjegy foglalható Magyarországon is a Vistánál pl.: http://www.go.hu, kb. 100ezer Ft/fõ retúr Mexikóvárosból)
Amit érdemes megnézni: La Paz, ami nagyon helyes város, gyönyörû naplementékkel és a legnagyobb karnevállal egész Mexikóban, amit minden évben a húshagyó kedd elõtti hétvégén tartanak, mi pont véletlenül láttuk, 5 napon keresztül minden este lezárták a tengerparti sétányt és órákon keresztül felvonultak meg buliztak, tiszta riói hangulat volt.
Akkor persze – mi is tulajdonképpen ezért mentünk – a bálnák a Magdaléna-öbölben. Szerintem jó esélyetek van a bálnákra, olyan sokan voltak, amikor mi kint voltunk, hogy az nem lehetett véletlen. A halászokat egyébként meg lehet kérni, hogy maradjanak kint tovább a vízen, mint a standard 2 óra, csak fizetni kell nekik valamennyi plusz pénzt, de elég valószínûtlen, hogy mondjuk 3 óra alatt egy bálna se jöjjön. Az viszont azt hiszem, a szerencsén múlik, hogy mondjuk egy borjú tényleg odajön-e pont a ti csónakotokhoz, vagy csak mondjuk 10-20 méterre közelítik azt meg a bálnák. De szerintem mindenképpen nagy élmény, és én ajánlom az idegenvezetõt is, bár általában egymagunk szervezünk mindent, most tényleg hasznosnak bizonyult.
Ami érdekes még: egy nap alatt lehet csinálni olyan körutat, hogy elindulsz La Paz-ból, lemész a félsziget csücskébe, Cabo San Lucasba és San José del Cabóba, amik nyaralóhelyek (sok amcsival), aztán ott van Todos Santos, ami amolyan hippi-hangulatú városka, nagyon szép tengerparttal.
La Paz-tól 20-30 perc buszozásra csudaszép tengerpartok vannak, a Playa Balandra és a Playa Tecolote, amit mi láttunk. Tecolote az csúcs: két kajálda, néhány napágy és végtelen hosszú homokos tengerpart, alig pár ember, türkiz színû víz, pelikánok, GYÖNYÖRÛ, akármeddig maradtam volna!! La Pazzal szemben van az Espiritu Santu sziget, ide át lehet kajakozni, ill. lehet lubickolni az itt lakó fókákkal. Március végén már lesz olyan meleg a tenger, hogy ez játszhat.
Szállás leginkább La Paz-ban és Cabo-nál van. Én az utóbbi nem ajánlom, nagyon amerikaias, McDonaldsszal meg minden (bár a tenger ott megelebb), de La Paz ezerszer mexikóibb hely.
Egy hét után mi odébbáltunk, de én még maradtam volna. A Magdaléna-öböltõl északra így nem is voltunk, pedig ott is vannak látnivalók.
A félsziget egyébként természetileg semmihez sem hasonlít. Belül sivatag az egész, óriási, több méteres kaktuszokkal, normális növényzet (fák, bokrok, ilyesmi) szinte nincs is. A hegyek is teljesen kopárak. A tenger gyönyörû tiszta türkiz színû, hófehér homokkal, és ami a legfõbb: Cabo kivételével nagyon kevés a turista.