Patagónia 13. Még több fóka

Kezdőlap utazas.com Fórum Útleírás Patagónia Patagónia 13. Még több fóka

Arnys

Patagónia 13. Még több fóka

Január 25. Reggel kimentünk Punta Nortéhoz, itt is oroszlánfókák vannak. Láttunk egy ellést.
Bementünk még egy helyre a félsziget északnyugati részén, mert az úton ki volt írva, hogy ott pingvineket lehet látni. De kiderült, hogy komoly pénzt kellene fizetni a látogatásért, így errõl lemondtunk.
Másodszor is ki akartunk menni a Punta Pirámides-i fókatelephez, de éppen triatlonverseny volt arra, és le volt zárva az odavezetõ út. Bementünk Puerto Pirámidesbe, és ettünk egy pizzát. Amikor végetért a verseny, kimentünk a fókákhoz. Ismét láttuk egy fókapár szenvedélyes együttlétét. Egy másik pár nem tudta kiélni vágyait, mert amikor a hím felhágott a nõstényre, a vetélytárs hím beleharapott a hátsó felébe, félbeszakítva ezzel az akciót. Családon belüli erõszakot is láttunk, amikor a hím a nyakánál fogva emelgette élete párját. Láttunk egy albinó fókakölyköt is; az oroszlánfókák kölykei normális esetben feketék.
Ezután elmentünk a félsziget keleti partjára, Punta Cantorhoz, ahol pingvinekkel találkoztunk. A pingvineket is kerítés védi a látogatóktól, de õk kijönnek a kerítésen kívülre. Nagyon szelídek, nem félnek az embertõl. Pingvinszexet is láttunk.
A Punta Cantor közelében találkoztunk néhány ásóbagollyal. Ugyanott aludtunk, mint elõzõ este.
Január 26. “Pedro és Paulo azon vitatkoztak, hogy ünnep-e január 26-a? Nem tudtak megegyezni, és Pedro lelõtte Paulót.” (Lénard Sándor)
Reggel még egyszer elmentünk a Punta Delgadához, de most nem tudtunk kimenni az elefánkfókákhoz, mert nem volt ott az õr. Puerto Pirámidesben tankoltunk. Ezután elhagytuk a park területét.
Puerto Madryn volt a következõ állomásunk, ez egy modern tengerparti nagyváros. Itt interneteztünk. Egy biliárdszalonban megebédeltünk, bécsi szeletet (milanesa) ettünk, nagyon ízletes volt. Megkérdeztem a kiszolgálót, hogy ez marha- vagy disznóhús-e. Úgy nézett rám, ahogy egy elegáns olasz étteremben néznének, ha megkérdezném, hogy az étel macskahúsból készült-e. Kisétáltunk a tengerpartra is, de itt fókák helyett emberek fürödtek.
Puerto Madryn nehezen eresztett el bennünket, ugyanis nincsenek kitáblázva az útirányok. Akármelyik úton indultunk el, az vagy zsákutcának bizonyult, vagy a városszéli nyomornegyedekhez vezetett. Végül csak megtaláltuk a Punta Loma felé vezetõ fõutat. Punta Lománál fókákat lehet nézni, fejenként 10 peso a belépõdíj. Az állatokat itt kevésbé lehet megközelíteni, mint a Valdéson. Láttuk, ahogy három kisfóka egy túlhajló szikla peremén játszott; egyikük végül le is esett a szikláról.
Punta Loma mellett szép tengerparti naplementés képeket csináltunk. Este Puerto Madrynban váltottunk pénzt. Nagy nehezen kitaláltunk a 3-as útra, azon elmentünk Trelewig, majd egy aszfaltozott mellékúton a tengerpartig. Playa Unión mellett, a partvédõmû tetején sátoroztunk.