Re

Anita

Re

Aha, láttam a süniket, nagyon jópofák. Olyan, mintha éppen mosolyognának rám. Korallt sokat láttam, de fõként csak halottakat sajna, kevés élõ volt. De a halak valami elképesztõek voltak. Legjobban a papagájhalak tetszettek, mert tömegbe verõdve úszkáltak, és teljesen jól meg lehetett õket figyelni evés közben. Sõt, mivel voltak vagy százan, és egyszerre ettek, hallani is lehetett a víz alatt a matatásukat. De a többi hal is nagyon jópofa volt, volt amelyikkel farkasszemet is néztem. Láttam egy olyan csigát is, ami úgy nézett ki, mint egy fodrosmetélt, hófehér volt, a körvonala pedig világítóan kék. És láttam valami narancssárga színû, tojás alakú szõrös képzõdményt is, nem tudom, mi lehetett.

Az idõnk remek volt, az esõt ott csak hallomásból ismertük (egyik éjszaka esett). Egyébként jól le is égtünk, úgy nézek ki, mint egy rossz szoláriumos. Mintha koszos lennék, olyan barna vagyok. Asszem hozzászoktunk a jóhoz, mert most nagyon rosszul esik ez a hideg itthon.

A thai ételkülönlegességeket nem igazán élveztük, illetve csak elhanyagolható hányadát, ugyanis vegások vagyunk. Ezért sült tésztán, thai rizsen, curryn, ilyen-olyan sült zöldségeken, érdekes gyümölcsökön, banános palacsintán éltünk. Egyébként hiányoltam a vegás kínálatot. Éjszakai járattal többször is utaztunk, és amilyen helyeken útközben megálltunk, csak húsos feltétek voltak, amit rizshez, tésztához ehettünk volna. Ezekre az alkalmakra maradt a keksz, chips, fõtt kukorica. Azt hittem, ott azért nagyobb kínálat lesz a vegetáriánusoknak.
Egyszer ettünk egy indiai étteremben, az elég különleges ízesítésû kaja volt. Egy szervezett kiránduláson voltunk az Aranyháromszögben, ott kaptunk ebédet, ott is a tíz-tizenöt féle kajából kettõ volt vegás. Délen pedig a bungihoz tartozó étteremben ettük, ott akármit ettünk, mindig nagyon hasonló volt.
Egyszóval nem igazán élveztük ki a thai konyha sokféleségét, de nem is a kaja volt a legfontosabb, és olyan melegben nem is nagyon voltunk éhesek, inkább az ital fogyott.

Mikor szállást kerestünk, mindenhol volt hely, csak egy alkalommal találkoztam a full táblával. És az éjszakai járatra is volt még hely az indulás napján, sõt, egyik este sikerült a másnap reggeli kirándulásra bejelentkeznünk. A Saláta-öbölben viszont elvétve láttam egy-egy üres bungallót. Úgyhogy nem olyan vészes a helyzet.

A programunk a köv. volt:
1) Bkk: városnézés, watok, buddhák (éppen egy több napos buddhista ünnep alatt érkeztünk), masszázs, Ayutthaya, úszó piac
2)Chiang Mai: Doi Suthep, éjszakai piac, Aranyháromszög (átléptem Laosba is), hosszúnyakúak, Lampang – Elefántközpont
3)Koh Phangan: snorkel, szigetnézés, láblóga, leégés

Ja, írnék beszámolót, de fogalmam sincs, hogy mikor. Majd csak megszületik valamikor, de gyanítom elõbb teszek fel képeket.

Na, megyek aludni, mert még nem sikerült az átállás teljesen, és a repcsin se volt valami kényelmes az “alvás”. Na dehát mit panaszkodok én, hiszen nemrég jöttem haza :)