re: NerD

Mi talán a 14.45-össel mentünk volna: két órával késõbb indult. Visszafelé a hozzá tartozó párjával, most pontosan nem tudom mikor indult volna, de az is csúszott 1.5 órát. De itt nem számított: az volt a fontos, hogy odaérjünk és kapjunk szállást. Kaptunk.
Kuchingban a Fata Hotelben aludtunk, pontosan most nem tudom megmondani mennyiért, de mindenhol Malajziában úgy 50 – 80 RM között, ennyit is terveztem rááldozni. 35-ért is van, de a napi kb. 35 RM-es különbség (2.200 Ft/nap) nem olyan nagy, hogy ne válasszam inkább a kellemesebb szállást. Ez a különbség szerintem megéri a jobb komfortérzetet. Mindenhol saját fürdõszobás, légkondis, normális volt, nem luxus, de jó.
A Fata hotelben van egy kínai csaj, megszervez mindent, de elég dörzsölt- ennek ellenére lehetett vele alkudni, még a szállásban is, ha nem is sokat. Amúgy segítõkész, nincs vele baj, nem erölteti a taxisát amikor mondom, hogy jó nekem a helyi busz is (pl. Bako NP-hoz, a kikötõhöz, vagy Gunung Gading Np-be).
Kajálni pedig van több lehetõség is a közelben, mivel jó a hotel fekvése: a folyó felé haladva az elsõ nagy útkeresztezõsénél (Temple és Wayang utcák) van jobbra szemben egy kínai, és az innensõ oldalon, árnyékos kis teraszon pedig egy vegyes kajálda: na, itt ettünk remekeket és volt még import Stella sör is a szokásos helyi Tiger és Karlsberg mellett. Kuchingban kb. fele annyiba kerül a sör, mint a félszigeten, ezt csak Langkawi múlja alul árban: ott szinte magyar árak vannak, vagy még alacsonyabbak. Sajnos amúgy a félszigeten elég húzós a sör ár: 11 – 13 RM a boltban a 6,4 dl-es kiszerelés, étkezõhelyeken ehhez hozzájön 1,5 – 2 RM.
Ja, és ettõl az étteremtõl kicsit balra, pár lépésnyire a hegyre felfelé van egy –asszem Konica- szaküzlet, ahol fél óra alatt szépen felírták a képeimet cd-re, mert már tele volt a memóriám.
Kuchingban taxi bevisz a városba, kupont kell venni a reptéren hozzá, úgy a legolcsóbb, talán 17,5 RM.Zökkenõmentesen mûködik.
Szállás mindenütt volt, nem foglaltunk elõre. Ahol éppen voltunk, megkérdeztük, van-e általuk ajánlott szállás a következõ városban, olyan minõségû és árú, mint az övék és akkor adtak egy prospektust.