Re: Pod

ufo

Mi kb. egy hónapot töltöttünk kint. Accraba erkezve, ott csak 1-2 napot maradtunk, és felmentünk Ho, ill Hohoe környékére. Ez a rész gyönyörû, itt érdemes idõzni. (Wli, Tagboe, Amedzofe..)Hohoe-ba menjetek a Taste Lodge-ba, ott messze ez a legjobb hely. Ho-ban pedig a Freedom Hotel. Aztán felzúztunk a Mole-ba. Ott Larabangaban laktunk, az ottani egyetlen guest house-ban. Elég basic, de bent a pakrban sokkal drágább lenne. (viszont kétségtelenül más a komfortfokozat..) Kajálni viszomt megéri bent a parkban. Ha mentek fel a Mole-ba, érdemes egészen elmenni Tamale-ig, és egy onnan, Larabangaba indulo buszt elcsípni. Ne szálljatok ki a Fufurso-i junction-nál, mert lehet, hogy feleslegesen vártok fél napot a buszra Tamaléból Larabangaba, mivel mire odaer, totál tele lesz és ti már ott, Fufursoban fel sem fogtok ferni rá. Viszont Tamaleban napközben mozogjatok, mert kijárási tilalom van sötétedés után. A Mole 1 napos program. A Kintampo-i vízesés nem olyan nagy szám, csak akkor álljatok meg, ha bõven vagytok idõvel. A Boti-ról viszont nem tudok nyilatkozni. Kumasiban nagyon jó kis hely az Ashanti Paradise. Nem messze tõle van a Rose’s, jó kajákkal. Olcsó (kb. 14.000 cedi) az éjszakai vonat K-ból Takoradiba az elsõ osztályú hálókocsival. Este 8 körül indul, és a kb. 240 km-t reggel 7-re abszolválja… hacsak ki nem siklik ebben az õrületes sebességben, mint a miénk… Takoradiban a Beachway már megszûnt, de bent a városban jó opció az Amenla Hotel. Mi innen csillagtúráztunk 2-3 napot keletre és nyugatra erõdökhöz. Axim, Princesstown, Shama, Dixcove. Nagy témak! Atom szépek! Ha úgy jön ki a lépésetek, érdemes Princesstown-ban 1-2 estét eltölteni, mivel az erõdben guesthouse mûködik. 25 ezer egy szoba, és nagyon hangulatos, bár egyszerû a hely. Viszont teljes a nyugalom. Van még erõdben mûködõ szállás Apamban, meg Senya Berakuban, de ezek semmi különös. Aztán jött a nagy álmom, Elmina. Ez nagyon ütõs! Gyönyörû!!! Itt Cape Coast-ról csillagtúráztunk. Ott a Sammo Guest H-ban voltunk, elég jóféle. Maga a C.C-i Castle egy elég nagy csalódás volt. Anomabuban a Fort William most börtön, nem látogatható. Apam, Senya B. csalódás, a Fort Cormantin Abandzeban elhagyatott, de jópofa. Accraban a Christiansborg nem látogatható, elnöki rezidencia, a James Fort szintén nem, mivel ez szintén egzisztáló börtön, viszont az Ussher Fortot érdemes megobszerválni. Accraban jó kis piac az Art Center. Nem tudom, h. mennyi idõtök lesz, de a part az erõdökkel legalább 1 hét. Ha ennyi nincs, akkor Aximtól Elminaig portyázzatok. Accraban a Danquah Circle (Osu-ban) egy optimális gócpont az ügyeitek intézésére, mivel itt van az Agypt Air iroda (recorfirmáltassatok!!), mellette egy Net Cafe, egy jó kis bolt, meg egy korrekt teraszos kajálda. Na, hirtelen ennyi, ha van még valami, írj, kérdezz.
Én most nem vagyok túlzottan feldobva, mivel tegnap derült ki, hogy a bartánõm 9 dia tekercsébõl 8-at (!) nem exponált a gépe… a poén, h. elõtte vitte el a ki-be lapcsolót megjavíttatni, de egyébként a gép mûködött. Kár volt odaadni “szakembereknek”…. Még isteni szerencse, hogy nem hagytam magamat lebeszélni, hogy elvigyem én is a saját gépemet, és párhuzamosan fotózzunk! Azért ettõl függetlenül bosszantó!
Na, ez egyéni szoc.problem, ha tudok még valamiben segíteni, szólj.
Ja, Cairo, átszállás, tranzit. Odafelé pont jó a csatlakozás, visszafelé van egy teljes nap. Szóljatok megérkezve Cairoba, hogy tranzitoltok, õk tudnak mindent, hoznak visznek egy csiri-viri 5 csillagos szállodába, teljes ellátással. Arról regéltek valamit, hogy az sem lenne gond, ha nem lenne vízumunk, de mivel mi megszereztük, ezért ezt a témát nem taglalták már a továbbiakban. Ha megint mennék, nem venném meg 6000 Ft-ért itthon… Ja, és reptéri illetéket sem kellett már odakint sehol sem fizetni!
Na, csö, ha van valami, jelezz!