Tibornak

Jani haverja

Hát utólag tényleg nevetséges a lidli keresésünk, mentségünkre legyen mondva, hogy ez a megérkezésünk utáni napon volt, és nem az olcsósága miatt kerestünk bevásárlóközpontot, hanem õrölt pirospaprikát szerettünk volna venni, és ez a kis élelmiszerüzletekben nem volt, vagy legalábbis mi nem találtunk. A történethez hozzátartozik, hogy a haverom az antireformkonyha híve, tehát szereti a kolbászt sonkával enni, meg a hideg pörköltet reggelire, stb., mindezt minimális kenyérrel, vagy kenyér nélkül. Ezért aztán õ úgy indult el, hogy szépen bepakolta a kocsiba a bográcsát, valamint a böllérfelszerelést tartalmazó (különféle bárdok, kések, stb.) kisbõröndjét, hogy majd Albániában vesz kecskét valamelyik pásztortól (mert hát ugye ott jóval olcsóbb, mint itthon – ez egyébként igaz is), ott helyben megnyúzatjuk, és majd csinál olyan kecskepörköltet, hogy még az albánok is megnyalják mind a tíz ujjukat. Délután érkeztünk Sarandába Görögország felõl. Találtunk szállást, kipakoltunk, megittunk néhány rakit, meg konyakot, és elindultunk vacsorázni. Pechjére olyan étteremben ültünk le,ahol csak tengeri ételek voltak. Rá is erõszakoltam egy adag tintahalat, ez aztán be is tette neki a kulcsot. Másnap reggel már azzal keltett, hogy kerítsünk gyorsan hagymát-paprikát, aztán induljunk kecskét venni, mert nagyon éhes. Hagymát találtunk is a kikötõ melletti piacon, sót vettünk egy kis boltban, szalonna volt nálunk, tehát zsírgondunk nem volt, csak hát a paprika. Ezt nem találtunk. Ekkor figyeltünk fel a lidlis szatyrokra, és úgy gondoltuk, hogy egy bevásárlóközpontban biztosan van paprika. Hát így aztán – mivel nincs Sarandában Lidl – kecskepörköltünk sem lett. Szerencsére a parti sétánytól egy, vagy két utcával feljebb találtunk egy kis kajáldát – fõleg helyiek látogatták -, ott isteni mish-t lehetett kapni, nagyon finom fokhagymás házitejföllel. Késõbb pedig a haverom úgy rászokott a joghortos birkára, hogy naponta három-négy adagot evett. Ja, meg véletlenszerûen rátaláltunk egyfajta gyulaihoz hasonló paprikás kolbászra is, úgyhogy teljes volt a boldogsága. A bográcsot meg elvittük egy jót kirándulni, biztos õ is jól érezte magát. De a fogadalom azóta is tart a haveromnál: Magyarország területét nem lehet elhagyni õrölt paprika nélkül.