utolsó infók…

sziasztok

szenteste értem haza fijirõl, így árakkal kapcsolatban pontos infókat tudok mondani. Legalábbis ahol én jártam.
Ha Nadiban kimentek az 50 centes helyi busszal a Denarau kikötõbe, akkor ott közvetlenül a társaságtól, tehát bármilyen utazási iroda “segítsége” nélkül vehettek jegyet. (természetesen a helyiek közlekedési eszközeit nem számítva) de szerintem az csak akkor vehetõ igénybe ha tényleg korlátlan idõd van és kevés a csomagod stb.

South Sea Cruise-zel
Denarau-Malolo sz.(mamanuca group)$65
Malolo-Beachcomber $60 ( ezt a resort szervezte, ahol voltunk,egyébként a Mamanuca szigetekrõl nincs menetrend szerinti járat ha a yasawa szk.-re akarsz menni. Vissza kell menni Nadiba vagy pedig a társaság átvisz, de az súlyos $170-200. A resort csónakján azonban átvisznek, hisz ez nekik is érdekük.

Yasawa Flyer-rel
Beachcomber-Nanuya Lailai (A kék lagúna )$90
Nanuya Lailai-Nanuya Balavu (Manta Ray)$45
Manta Ray-Nadi $90
Szóval kurva drága és ha nem figyeltem volna árgus szemekkel, akkor érkezéskor Nanuya Lailaira, simán elküldték volna a cuccunkat egy másik rezort csónakján.

A resortokon viszont tudtok spórolni.Nanuya Lailai-n van több is, Seaspray, Sunrise, Gold Coast.Ezek olyan kis faházas szállások mint bárhol máshol a világon, (akár a Balatonon esküszöm) nyugágyakkal, étteremmel, öltönyös pincérrel és persze vörösre fõtt német és angol túristákkal.

Ha rám hallgattok és egyedül akartok lenni igazi fiji környezetben, csakis ide menjetek: Kim’s Place. Egy fiji család van itt a gyerekeikkel, nagyanyuval, nagyapuval. Banánlevélbõl összefont kis bungallóikban nincs padló, csak homok, a franciaágy a plafonról függ, leng egy kicsit ha rámászol, de isteni, tündéri. A nõ fõz, amikorra kéritek.Csináltak nekünk ilyen földalá ásott köveken sült csirkét is és minden kajáért $5 azaz $5-t számoltak fel.

Amúgy csak maga a szállás $30-35. Kedves, egyszerû és nagyon szegény emberek. És senki nem megy nagyon hozzájuk mert a vezetékes víz még nincs kész és a tengerbõl nyert víz kicsit sós. De hát ez legyen a legkisebb baj hamár Fijin vagy. Este gitározás a csillagok alatt, nagy beszélgetés, családtagnak érzed magad. Nem mint a nagy “úri” resortokban ahol minden olyan személytelen és hiába énekelnek sok szigeten érkezésedkor meg távozásodkor,mint fiji fogadtatás, csak az érdekli õket hogy gyere, egyél, igyál és menj a fenébe mert jönnek a következõk.

Egyébként az egymáshot közel levõ szigetek közti hajóút ára nem több $30-40-nál. A szállás viszont drága. $75 naponta 3 étkezéssel.(minimum) Az viszont kötelezõ.A Manta Rayben össze kellett veszni velük hogy én nem fogok kötelezõen 3szor étkezni.

Vegyetek csak! hajójegyet. Akárhogy erõlködnek hogy ilyen meg ilyen “csomag” van mindennel együtt. Rosszabbul jártok. 2 kanadai csaj $650-t fizetett 7 napért all inclusive.Nekünk 14 nap került ugyanennyibe. (néha nem vacsiztunk csak egy parton talált kókuszt, dehát kinek mi…)A szállásokat megtalálhatjátok a hostelworld.com-on vagy a hostelbookers.com-on.

Van még egy társaság ami Új-Zélandról megy, a Pacific Blue. Mi ezzel mentünk, én vettem a jegyeket on-line kb 3 héttel elõtte és $298 volt illetékkel mindennel együtt. Ez persze változhat.

A legfontosabb pedig: menjetek Fijire! Nem történt az égvilágon semmi. Békés hatalomátvétel volt, ami pár óra alatt lezajlott. Mi Fijin voltunk a kérdéses idõpontban, az eseményekbõl az ég világon semmit nem lehetett észrevenni. Ki nem hagytam volna, elmentünk Suvába is, ahol én “hatalomátvevõ” fegyveres katonákat akartam látni, de ilyen nem volt. Még a parlamentbe is beengedtek minket ahol egyetlen egy fegyveres bácsi kért meg arra nagyon kedvesen, hogy nem baj e ha nem szállhatunk ki az autóból.

Ja és ha valaki nem túl igényes és kevesebb pénze van, az Nadiban is a Nadi Holiday Inn-be menjen.( hostelbookers) 2 ágyas fürdõszobás nagy szobáért fizettünk $12-t. Alap, szegényes de tiszta. Ja és reggelivel!
Ennyi. Ha valakinek bármi kérdése van írjatok.