Valóban megjöttem és gyönyörû volt !!!

Bozó

Halihó Minden Kedves Fórum Olvasónak !

Ez így van, ahogy Szalapala állítja, (ha már így elárult ! :o)) ), úgy hogy bocsi azoktól, akik az úti beszámolóm után epekedtek ! Mondhatnék ilyeneket, hogy “ami késik, nem múlik”, meg egyéb közhelyeket, de mivel rengeteg hozzászólónak tartozom köszönettel, akik a topic-om indítása óta elláttak jótanácsokkal és ötletekkel, valamint figyelemmel kísérték a beírásaimat, hogy szinte kötelességemnek érzem, hogy egyfajta topic-záróként írjak néhány sort az utazásomról, illetve újabb tippekkel szolgáljak azoknak, akik még csak ezután terveznek hasonló kirándulást a nyugati part Parkjaiba. Ha valakinek kérdése lesz a beszámoló kapcsán, természetesen válaszolok rá, tehát nem akarom végleg lezárni a témát, hiszen nagyon sok segítséget lehet nyújtani a fórum által az újabb vállalkozó szellemûeknek. Azt azonban sajnálattal konstatáltam, hogy az Észak-Amerika fórum inkább hasonlít most már egy politikai vitafórumra vagy egy álláskeresõ honlapra, mintsem utazók fórumára, dehát úgy tûnik erre is van igény, ezt el kell fogadnom, ettõl még maradok hûséges olvasója az utazas.com-nak. Na, ennyit a maszlagból és most jöjjön a lényeg !
Egyelõre megpróbálok kivonatosan írni néhány eseményrõl és a hozzájuk kapcsolódó jótanácsomról, aztán késõbb ezt még lehet, hogy bõvítgetem. Részletes útibeszámolót ide azért nem akarnék írni, mert az útleírásoknak külön fóruma van, valamint aki még csak tervezgeti az utazást, az nem az én élményeimre kíváncsi, hanem tényekre.
Nos: 2 fantasztikus hetet (15 napot) töltöttünk az USA dél-nyugati államainak Nemzeti és Állami Parkjaiban. Azt ugye nem is kell mondanom, hogy ez NAGYON KEVÉS idõ arra, hogy igazán alaposan megnézhessünk mindent, úgy hogy némely napunk inkább hasonlított egy lóversenyre, mint kényelmes, pihentetõ nézelõdésre. Mi betegesen ragaszkodtunk ahhoz az elképzelésünkhöz, hogy minél több Parkot zsúfolhassunk ilyen rövid idõbe, de ezt másnak nem javaslom! 6 állam 20 Parkját látogattuk végig változó alapossággal. Utólag nekem is el kell ismernem, hogy ez nagyon sok, még a napi 1 Nemzeti Park is meglehetõsen felszínes túrázást tett volna lehetõvé, hát még ez! A napi útitervünk ezáltal rendkívül feszített volt, ha valahol csúsztunk akár 2 órát, akkor már borult az egész napi program (sõt, a rákövetkezõ napi is). Kora hajnalban keltünk (Pacific Time szerint minden nap 5-6 óra között, mivel 2 idõzónát foglalt magában az útvonalunk) és 19 óra körül már szállást kellett keresgélnünk, mert ment le a Nap. Ja, egyébként az egyik legfontosabb: 4-en vágtunk neki a Nagy Kalandnak, ami jelentõs költségkímélõ eszköznek bizonyult.
Eszti, Bea ! Köszi Nektek ezúton is !!!!!!!!
Egy kis matematika (szép keretet ad a topic-nak, mivel a költségek becsülgetésével kezdtem az egészet ;o) ) :
Az egész út, mindent összevetve 550$/fõ-be került (a barátnõmnek és nekem), amihez persze hozzájön a vízumköltség (18.600 Ft/fõ), a repülõjegy (140.600 Ft/fõ), a reptéri illeték (19.600 Ft/fõ), a baleset- és poggyászbiztosítás (11.500 Ft/fõ), valamint a 15 napos autóbérlés mindenféle biztosítással (200.000 Ft/autó, mert a Mercatornál Westel Aranykártyásoknak 10% kedvezmény !)
Az 1100$-os (550$/fõ) kinttartózkodás költségének megoszlása a következõ volt :
Kaja: 163$ (/2 fõre),
NPP bérlet + SP belépõk : 83$ (/2 fõre),
Szállás: 396$ (/2 fõre),
Benzin: 263$ (/2 fõre, 4560 mérföldre),
Könyvek, térképek, képeslapok, ajándékok: 185$,
Egyéb (parkolás, mosoda): 10$.
Ahogy így visszaolvasgatom a régi kis zöldfülû becsléseimet, igazából nem sokat tévedtem. Az út 200.000 Ft híján majdnem 1 milla lett, azonban kiszámoltuk, ha ketten mentünk volna, akkor ez 740$ + 100.000 Ft-tal, azaz kb. 300.000 Ft-tal került volna többe !!!!!!
Na, ennyit a számokról !

Egy picit késõbb folytatom a leírást, csak dolgom akadt !