Egyiptom: júliusi meleg

Témakör
  • #1989 Hozzászólás

raczt

Elõre is elnézést kérek, hogy pofátlanul új topicot nyitok, de nem biztos, hogy ezt a választ megtalálom, talán mentségem lehet, hogy néhány korábbi Egyiptom topichoz én is hozzá próbáltam járulni.
    Szóval. A kérdés hülye, de valaki olyasvalakire van szükségem, aki járt õsszel is, meg nyáron is Egyiptomban. Kairótól délre júliusban mennyire van meleg, a szeptember vége-október eleje idõszakhoz képest? Én ugyanis akkor voltam legutóbb, tehát tudom, hogy akkor is 35-38 fok volt, de most csak nyáron tudnék menni. Ja, nem dtrandon dögléshez kérdezem, hanem hátiszákos körúthoz, minimum Luxor földrajzi szélességig délre. Köszi!

20 hozzászólás megtekintése - 1-20 / 20
  • Szerző
    Hozzászólás
  • #65729 Hozzászólás

idõjárás

Mielõtt elfelejtem: szóval brutálisan meleg volt, az tény. De érzésileg jobban bírtam a 42-44 fokot mint Indóban a 35-öt, mert száraz. Aki felvesz hosszúújjú könnyed ruhát és szintén hosszú vászonnadrágot vagy arab ruhát, simán kibírja. Viszont sok vizet kell inni, mert szinte nem izzadt be a ruhám, olyan gyorsan párolgott el.
    Én meg jól bírom a meleget, úgyhogy azért merem ajánlani. Aki nem bírja, ne menjen nyáron mert hõgutát kap!
    Áttekerni Luxor városból a Királyok Völgyébe kb olyan mint egy kör a Margit Szigeten: szépen nyugodtan nyomod. nem lesz semmi baj. Rendszeresen megállni, folyamatosan vizet inni és az ásványokat pótolni és minden rendben van. De semmiképp sem víz nélkül elindulni bringán mert aki elájul a kopár síkságon, az semennyi idõn belül elájulhat és kiszárad!

Dahabnál pedig sosem lehet elég melég az idõ a tenger mentén ;), én ott szabadtüdõzgettem és ruha kellett hogy ne vacogjak, mert fázós vagyok. A szállások viszont légkondi nélkül embert próbálóak.
    A Sinai hegyre való feljutásnál pedig úgy kell öltözni mint egy hideg õszi estére, mert szétfagy az ember vastag pullóverek és hátizsák nélkül. :)

Luxor élmények

Mea culpa, mea culpa, nem írtam az útamról, pedig már másfél éve volt! :)
    Akkor röviden: nagyon jó volt, egy hét Luxor és 1 hét Dahab, Dahabról most nem írok, Luxor óriási volt, de meg kell mondanom ennél agresszívabb arabokkal még nem találkoztam! Biztos nagyon kellett a biznisz így fõszezonban, lényeg hogy mindenhova be akartak rángatni, nem olyanok mint az indonéz árúsok akik csak verbálisan fárasztóak. Kaptam jó pár f**k you! megjegyzést az araboktól mert nem mentem be boltjukba, szóval kemény volt ilyen téren.
    viszont bringázni óriási volt, kaptam az Oázisban bringát és minden nap át a Níluson komppal mint egyetlen túrista, jó kis kusharit eszegettem mindenhol, a Királyok völgye, Luxor templom, Karnak, stbstb kész kulturális túladagolás de mind megérte. A csúcs még mindig 55 fok celsius katlanhõmérsékletben bringán felfele a domboldalon a Királyok völgyébe :).
    A titok a bringa: gyalog és busszal zaklatnak, bringával viszont nem tudnak megállítani és gyorsan közlekedsz, mozog a levegõ a nagy hõségben, lehet vinni hátizsákot a kosárban, szóval köszi szépen a tippet Tamás, remekül bevált!! :)
    Az Oázis szálló pedig semmi baj, tényleg egy pár dolcsiért légkondis szoba ami tiszta, jó fej személyzet akikkel jól összehaverkodtam, este dominózás a tetõn király kilátással, hozzák fel a kaját az utcáról kedvem szerint, szóval remek emberek. Csak gyötörtek megállás nélkül hogy adjak nekik mindenbõl 100% értékelést a hostel.com oldalon ;).

A repjegy az L’Tur.de oldalon keresztül last minute-ben volt 135 EUR retúr.. persze ehhez hozzájön a vonat Münchenbe mert onnan indult a gép, az ifj szállás, de így is az egész utazás ajtótól ajtóig megvolt 253 EUR-ért és még láttam ezért Münchent is :).

Tamás, ha kell még infó, nyugodtan írj és küldök a címedre!
    Bocsi a megkésett beszámolóért, de utána még utaztam egy kicsit máshol és megfeledkeztem beszámolni :).

djpeti repjegy

Ja, és megkérezhetem, mennyiért sikeürlt repülõjegyet szerezned, milyen légitársasággal? Köszi! (email címem re is jöhet, ahogy gondolod)

mindennel egyetértek

A romok között nem tudsz bringával menni, csak odáig, mert nem engedik bevinni. Tapasztalataim szerint egyáltalán nem lopnak, de lehet, hogy csak nekünk volt jó. Mi bringát, ahol csak tehettük, érdekes helyen hagytuk. Mégpedig minden nagyobb romnál van egy “kommandó osztag”, ezek nem a fehér ruhás baksisért köynörgõ bohóc rendõr csapat, hanem a terepjárós fekete ruhások. No. Szóval nagyobb romoknál van egy ilyen csapat ott, és egy tetõ alatt állnak egy dzsip körül. Mi egyszerûen megkértük õket, hogy hadd láncoljuk a cangát ennek a tetõfelépítménynek az oszlopához. Széles szájjal vigyorogva mondtak igent, de amúgy nemhajlnadóak kommunikálni az emberrel. Mondanom sem kell, hogy ahol 5 emberre jutott 10 gépfegyver, no onnan senki sem akarta ellopni a bringát.
    Egyébként a bringa szar, mert meleg van, de nagyon olcsó, és a helyek gyalog messze vannak egymástól, a taxis meg csúnyán le tud húzni.

A többi is igaz, mi napi 15 dollárból éltünk mindennel együtt.

Szeptember végén voltunk Luxorban, néhol több tursita volt, de amikor Thébában befûtöttek napközben, ott -ahgy mondod Te is – néha senki nem volt.

Ha esetleg lenne még kérdésed -és meg tudom válaszolni-, emailt is írhatsz: raczt@chello.hu

Ja, és lécci tényleg írj Luxorból, vagy ha hazajöttél az idõjárásalkapcsolatban. Nagyon köszi! üdv.:Tamás

bringa

Köszi a tippet, nem is gondoltam a bringázásra. Bringával a romok között, remek! :)
    Annak azért örülök hogy ilyen forróság lesz, mert igaz hogy emberpróbáló, de legalább a divattúrizmus ilyenkor otthon marad (vagy a koktélokat szürcsöli a pool mellett) és szerintem minden kultúrális látnivalónál minél kevesebben vannak, annál jobb.
    Mivel egyedül utazom, nincs sok igényem szállással kapcsolatban , értéktárgyaim meg nincsenek: legyen minél olcsóbb, de persze ne hemzsegjen a csótányoktól ;). Az Oázis 2 dolcsi, kiváncsi vagyok tényleg mit tudnak nyújtani ilyen ár mellett, de mint mondtam, a visszajelzések eddig mind jók és eddigi tapasztalataim Egyiptommal hogy nagyon olcsón is lehet jól élni.

djpeti-nek II.

Hogy mennyi ideig érdemes Luxorban maradni, nincs értelmes válasz. Attól függ, mennyire vagy Egyiptom rajongó. A körítés nem jó, mert tiszta divat mostanában Luxorba menni, de reálisan nézve nagyon kevés ilyen hely van a Földön, ahol ennyi kulturkincs lenne, mint ennek a városnak a környékén.
    Mi 5 napot voltunk, de kevésnek éreztem. Mondom, az õrök, meg a turistabuszok néha zavaróak, de az egész környezete hihetetlen. Mi bicajjal járkáltunk a romok között, akkor is 35-36 fok volt. Bár a haverom hihetetlen Egyiptom mániás, a végén már én is el tudtam mképzelni, mit érezhetett pl. Carter, amikor ásta Tutankhamon sírját…

racz

djpeti, lécci akkor majd mesélj+luxor szállás

Köszi, várom majd a tapasztalataiat, hogy hány fok volt..
    Milyen árketegóriájú szállás keresel Luxorban? Mi 6-7dollároson voltunk emlékeim szerint, Happy Land Hotel a neve, ez alapvetõen olcsó szállás, de leégkondis szoba, tisztességes reggeli a tetõn (cornflakes-banán-gyümölcsök, stb.). Ja és ott béreltünk bringát a hotelben, és brongával jártuk be a romokat. Jó utat!

raczt-nak

Ja, és jövõ héten megyek 2 hétre Luxorba, hátizsákkal (na azért nem túrázni), azért szóltam itt hozzá… ;)
    Majd beszámolok arról a borzasztó hõségrõl, bár egy pár nap Luxor után húzok ki a tengerre, halacskákat nézni :).

Valakinek van tapasztalata szállással Luxorban? Most foglaltam az Oázisban (nem a kamu Oázis hanem az olcsó), a weben regéket mesélnek róla.
    És mennyi ideig érdemes Luxorban maradni? A tenger embere vagyok, de van 2 hetem és a piramisok is kellõen lenyûgöztek. :)

Luxor idõjárás

Meg lehet nézni, este 10-kor 31 fok van, 27% páratartalom, éjszaka egy igen baráti 22-25-re lehül, ez hûvösebb mint Pesten a múlt héten és jóval szárazabb. A száraz meleg kellemes, vagyis nem ázsiai… Aki 40-nek érzi, ne is menjen Malajziába vagy Indonéziába ;).
    Lenti weboldal mutatja a részleteket:

Gyuri
    Regisztrált – bejelentkezve üzenet küldhető

Ne

Teljesen egyetértek Tom véleményével,én sem ajánlom a júliu-si túrázást! 2004 júliusában voltam,ez volt életem egyik legrosszabb döntése,vízpart vagy légkondi nélkül meg lehe-tett pusztulni. És az 50-55 fok (Luxorban ennyi volt) nem mesebeszéd !!! Ha nagyon edzett vagy és jól birod a hõséget,
    csak akkor próbálkozz .

Pere

Mai idõjárás

Este írta egy haver Luxorból : hûvös van,kb 40 fok lehet így este 8 felé.

Tom

nyár

Bár megkaptad az eleve várt választ, én azért azt ajánlom, ha lehet, kerüld el a nyári hónapokat. Nem mondom, hogy kibírhatatlan, de a nyári melegben egyszerûen annyira lecsökken az ember akaratereje, kedve, hogy inkább szenvedni fogsz és nem pedig élvezni az országot.

Ha mégis akkor mész, a legmelegebb órákat – 12 és du. 4 óra között – ajánlatos az árnyékban tölteni.

raczt

Gyula, ilyen válaszra gondoltam!

Köszi! Mármint az “ilyen válasz” alatt azt értem, hogy ezek szerint normális idõben is jártál arra, meg júliusban is.

Gyula

Ne habozzál

Nem lesz semmi gond, csak nagyon sok vizet igyál. A száraz levegõ észrevétlen kiszárít. Pl. júliusban a piramisoknál ketten egy fél napos túránál elfogyasztottunk 4-5 üveg (1,5 literes) vizet és csak azért nem többet, mert ennyit vittünk. Decemberben ugyanitt ketten 1 üveggel sem.
    Királyok völgyen kemény lesz: kalap, víz, napszemüveg. Mindenképpen le fogsz égni, többször is, még ha van alapszíned, akkor is.
    De mindenképpen menjél.
    Üdv

Évi

július

Július-augusztusban a medencében,vízben nyakig….

A tenger isteni, a medence vize is nagyon szuper! Napközben csak ott lehet jól kibírni és estefelé kell a városban flangálni,vásárolni,szórakozni.

Este 8-kor még 28-3o fok,de kibírható.

Legalább nem kell nehéz kabátot, cipõket cipelni…és a jó része a sok sok fürdõzés,hogy végre nem hideg a víz!!

De a napon nagyon kell vigyázni,mert éget!! És sok folyadékot igyatok!

Pá!

Marcs

Paratartalom

Nyaron a paratartalom nagyon alacsony, igy a 35-42 fok nem lesz rosszabb mint osszel. Amig a paratartalom 20% alatt van addig ok, azon felul nagyon nehez elviselni.

Köszönöm, de

az õszt ismerem, hiszen magam is szeptember végén voltam, és Luxort szeptember végén 35-40 fokban bringáztam végig. Ehhez képest kérdem a júliust!

Robi

Egyiptomot csakk telen lehet elvezni

En jartam Egyiptomba 2006 Februarjaban. Naggyabol fantaztikus ido volt, de az utolso nap Luxorban borzaszto meleg volt. Szerintem szornyu lehet az ido Juliusba. Erdemesebb varni a telre, mert a szornyu ho guta elrontja a hangulatot, es kar erte mert Egyiptom eggy kulonlegesen erdekes orszag.

vk

nagyon meleg

Én a helyedben maradnék vízközelben ilyen idõben, ha nyáron akarsz menni.

sacc

Re: júliusi meleg

Én õsszel voltam Egyiptomban (október végén), egy ismerõsöm most jött haza kb. 1 hete, de mindkét idõszakban nagyjából 35-40 fok volt. Kirándulásokon majd’ elolvadtunk (Luxor, Királyok vögye, stb.). Szerintem ha hátizsákos, kirándulós utat tervezel, lehet, hogy érdemesebb késõ õsszel menni, akkor talán már elviselhetõbb a hõség.

20 hozzászólás megtekintése - 1-20 / 20
Hozzászólás: Egyiptom: júliusi meleg
Info: Ne a hozzászólásokba írd az elérhetőséged, hiszen itt évek múlva is megmarad. Inkább regisztrálj egy percben és ott tüntesd fel. Azt egyszerűbb módosítani és törölni is. Csatolmányokhoz (JPEG, ZIP, DOC, PDF) be kell jelentkezni! Kerülendők a trágár szavak és értelmetlen vagy többszörös karakterek használata, mint pl. !!!! vagy ????. A hozzászóló magára nézve kötelező jelleggel elfogadja az ÁSZF összes pontját.