Fehéroroszország

Kezdőlap utazas.com Fórum Kelet-Európa Fehéroroszország

• Ennek a témakörnek tartalma 99 hozzászólás, 11 résztvevő. Utolsó frissítés:  Szajci 2 éve telt el.
  • Indította
    Témakör
  • #8531 Hozzászólás

Abuka

Kérdésem az lenne evvel az országgal kapcsolatban, hogy mik a látnivalók, közbiztonság, árak, nem fogok belátható idõn belül odamenni, de azért érdekel, mert talán ez az egyetlen ország amirõl még nem halottam ezen a fórumon.

20 hozzászólás megtekintése - 1-20 / 99
  • Szerző
    Hozzászólás
  • #457993 Hozzászólás

Szajci

Fehéroroszországi tapasztalatok

Megvolt az út. Fantasztikus út volt. Fehérorosz körutazás mesés volt tényleg.

Kezdem az elejéről. Nem éppen egy sokszor bejáratott útról van szó, most is volt új dolog az előző úthoz képest, legalább is ezt mesélte az idegenvezető. A vTravel utazási irodának (vtravel.hu) két útja is van Fehéroroszországba: Belarusz körutazás és Balti államok fehérorosz kitérővel ez 2015 augusztusában lesz ismét.

A vízum ügyintézését az iroda végezte, de hasznos volt, hogy elolvastam az alábbi oldalt:

http://www.hello-oroszorszag.hu/vizumuegyintezes-beloruszba-feheroroszorszag-utazoknak Úgy gondolom, hogy mivel csoportos úttal csak 10 euró a vízum, így érdemes menni.

A fehérorosz határon tulajdonképpen három ellenőrző pont van. Az elsőnél megkapjuk az alábbi papírt, amit értelemszerűen kell kitölteni két példányban. Ezután a második ellenőrzési pont következik. Az egyiket mindjárt el is veszik és lepecsételik, a másikat hazaúton kell leadni a szálloda pecsétjével együtt.
    Ennél az ellenőrzési pontnál nézik meg a csomagtartókat is. Itt egy órát álltunk.

A harmadik ellenőrzési pontnál nem kellett sokat állni, csak átfutották a papírokat.

Ezen az oldalon számos szép kép található az országról: https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Geography_of_Belarus

Miután átengedtek irány a breszti erőd, majd Minszk. Minszkben a betondzsungel, ami elsőre megfogja az embert. Rengeteg panel épült, és hatalmasak. Ezekhez amúgy a belvárosból metróval ki lehet jönni.

A fővárosban két metróvonal van, amelyek találkozási pontja a 216 vagy 116-os megálló. A használatához meg kell venni a 4500 rubeles zsetont. Érdemes használni metrót, mert a megállók nincsenek közel egymáshoz, és aki nem szeret sokat sétálni gyorsan eljuthat a város főbb pontjaira.

A szállodákat illetően meg voltam elégedve, kivéve a minszki szállással, mert ott nem volt ingyenes wifi. 10000 rubel volt 1 óra.

Szállások:
    Lengyelország: Hotel Hesperus Miedzyrzec Podlaski és Hotel Campanile Lublin
    Fehéroroszország: Hotel 40 Let Pobedy Minsk

Szajci

Re: Fehéroroszország

Jók az utak! A Brezsnyevkán zebrák meg virágot áruló emberek vannak, tehát figyelni kell.

kordaz

Sziasztok! nagyon érdekelne, hogy milyen minőségűek az utak, (autópályák, főutak, mellékutak). Mi motorral megyünk nemsokára.

Köszönettel: Zoli

Dan hadnagy

most voltam

augusztusban. kijev felől mentem gomelbe, 4 km-es sor volt, mondjuk a menetrendszerinti busz beelőzte az egészet szembe sávban. hazafelé brestből vonattal. sztem elég felejthető az ország.

Re: Robag

Mi Ukrajnából mentünk oda-vissza, a sokkal olcsóbb megoldás miatt menetrend szerinti busszal. Igaz, a második esetben nem is volt lehetőség vonatozni. (A járatok: Csernyihiv-Homel, visszafelé Breszt-Kovel.)
    Nem vagyok fehérorosz szakértő, így fogalmam sincs, hogy mi alapján bírálják el a vízumokat.

Fehéroroszország, Minszk

Szia Jenő, én is kérdeznék pár dolgot.
    Nem tudom hogy vonattal, busszal vagy autóval mentél-e, az érdekelne, hogy melyik határátkelő javasolt Lengyelország felől illetve hogy mennyire hosszadalmas a határátlépés. Mi bérelt busszal mennénk, és 4-5 napot maradnánk az országban. 5 fő felett már adnak csoportos vízumot. Az hogy ti 5 napra kértetek de csak 2-re kaptatok, ez csak tranzit vízumnál ilyen érdekes (problémás) ?
    Köszi előre is.

Sima ügy

hostelworld.com
    De többször volt, hogy sima embereket megkérdeztünk, tudnak-e olcsó “gosztinyica”-t a környéken, és mindig tudtak.

fotos2

Szállás

Jenő!
    A szálláslehetőségekről is tudnál valamit mondani? Mennyibe került, milyen volt, hol érdemes kutakodni stb…
    Köszönöm!

Menő Jenő

Nemrég értem haza. Öt napra kértünk tranzit vízumot, de csak két napra adták meg. Viszont azt rövid idő alatt, simán. Ára 20 EUR a budapesti nagykövetségen. Határon ki kell tölteni egy papírt, oda három napot írtunk, elfogadták.
    Belföldi vonat nagyon olcsó, úgy 2 HUF/km (“plackartnij” osztály)! Tehát aki spórolni akar, az csak határvárostól határvárosig menjen, majd ott busszal át a határon. Ott belépésnél kérték a biztosításomat (haveromtól nem), mert elvileg kell fizetni 7 EUR biztosítási díjat. Én odaadtam az EU-s biztosítási kártyámat, elfogadták, így mi nem fizettünk ezért pluszban.
    Az ország nagyon rendezett, tiszta, a közbiztonság kiváló. Be kell tartani a szabályokat, és akkor nincs gond. (Példa: leléptem a járdáról fotózni, Milicija egyből megállt és igazoltatott, kikérdezett. Majd a tag mondta, csak a járdán és max zebrán tartózkodjak a jövőben.) Alap orosz tudás és cirill betűk ismerete elég nagy segítség.

szodig

Minszk

Szia!Ez nagyon jó ár!Szívesen mennénk veletek, de az a baj,hogy csak novemberre kapnék szabadságot!

Anikó

Fehéroroszország, Miszk

Nagyon érdekelnének majd az élményeid, benyomásaid. Valamint a szervezési része is, vízumkérelem, szálláslehetőségek, stb.

Fehéroroszország, Minszk

Nem tudom hogy mennyire csodálatos, én még nem jártam ott. Épp ezért szeretnék eljutni oda (is). Annyi azért biztos, hogy egészen más világ, valahol azt olvastam, hogy Európa kb a lengyel-belorusz határnál ér véget. Szóval közelebb a Szovjetunohoz mint az európaihoz. Pár napot szerintem mindenképp megér.

Anikó

Sziasztok! Aki azt írja, hogy csodálatos, az csak MInskre érti azt vagy Fehéroroszországra? Komolyan érdekelne Minszk, de sajnos erre az évre már minden szabadságomat és szabadidőmet betábláztam. És sajnos túl sokat még nem is tudok az országról, a városról, “fehér folt”. Mitől olyan jó hely? Ezt komoly érdeklődéssel kérdezem.
    Jövőre szeretnék eljutni oda.

Fehéroroszország, Minszk

Szia. Pontos összeget egyelőre nem tudok mondani, de az útiköltség és a vízum együtt kb 25.000 lenne fejenként. Mi általában hostelekben szoktunk megszállni, elég korrekt helyeken, igény szerint 3-6000 Ft/fő/éj. Az árak elég alacsonyak, a magyar ember ott majdhogynem gazdagnak érzi magát. :-)
    Ha van még kérdésed, írj nyugodtan, akár privátban is. Szia

Szodig

Minszk busszal

Szia!Mi tervezünk barátommal kimenni Minszkbe!Mennyibe kerülne egy főre?Odv

Tag

Sziasztok

Október 22-27. között kisbuszos túrát tervezünk Minszkbe, igény/megbeszélés szerint vilniusi kitérővel.
    5 fős (25-35 év körüli) fiú társaság mellett van 1-2-3 szabad hely. (létszámtól függően 6 v 8 fős busszal)
    Útvonal: Győr-Budapest-Miskolc-Szlovákián és Lengyelországon át.
    Útlevél szükséges, csoportos vízumot intézünk.

Mesi

Vonatozás

Szia!

Szeretem én is ezt a fórumot és örülök, hogy írtál. Biztosan jól fogod magad érezni és remélem, hogy tetszeni is fog Minszk. Én kicsit elfogult vagyok Minszkkel szemben, de szerencsére rajtam kívül még sok más ember is kedveli az országot/várost.

Minden évben kiutazok és mindig vonattal megyek. Autós, repülõs tapasztalatom még nincs. Nem tudom mivel tervezel menni , de szerintem a 3 alternatíva közül még mindig a vonat a legolcsóbb.

Lehet, hogy olcsó a vonat, de elég nehéz, hosszú meg macerás az út. Csak bátor, vállalkozó szellemû egyéneknek ajánlom. Orosz nyelvtudás nélkül sem egyszerû a dolog.
    Szállásról sajnos semmit se tudok mesélni, mert nekem a családom kint él és még sose kellett ilyesmivel foglalkoznom.

Leírom akkor röviden az útvonalat:

Kiskõrös (Kecskeméttõl 60 km)-Záhony

Заболотт я-Брест
    Брест-Мин ск
    Львов-Мин ск

Már mindkét utat végig jártam. Persze az elsõ iszonyatosan macerás, de sokkal olcsóbb. A vonat , ami egyenesen Lvovból Minszkbe megy (nem Lvovból indul, csak egy megállóhely a sok közül) csak páratlan napokon közlekedik (visszafelé páros napok). Érdemes ehhez igazítani a dolgokat.

Ez az ukrán vasút honlapja:

Több mint 2 napot kell utazni sajnos  Ez konkrétan nálam most úgy fog kinézni, hogy:
    Aug. 16-án délelõtt indulok és 18-án reggel 9kor érek Minszkbe. (Aug. végén tervezek visszajönni)

Elõfordult már, hogy odaértem Lvovba és közölték velem hogy a közvetlen vonatra nincsen már jegy. Ekkor kellett az elsõ alternatívához folyamodnom.

Anno volt még az un. Tisza Expressz –Budapest-Moszkva. Nem tudom közlekedik-e még és, hogy érinti –e Minszket. Annyit tudok, hogy nem a legolcsóbb. Lvovig biztosan el lehet vele menni.
    Sokat tudnék mesélni ezekrõl az utakról. Tudom kicsit ijesztõnek tûnik, de túlélhetõ. Feltételezem, hogy tudsz oroszul (legalább egy kicsit) és akkor nem lehet gond.

Gondold meg és hogyha érdekelnek a részletek szívesen leírom és segítek is.

Üdv.: Mesi

Krisztinna

én is, én is!

Sziasztok!

De örülök, hogy megtaláltam ezt a fórumot! Július végén megyek egy hónapra Minszkbe nyelvet tanulni, és jól jönne pár info. Elvileg az egyetem intézi a szállást és a meghívólevelet, ugyhogy remélhetõleg a vízummal nem lesz gond. Csak mindent elképesztõ lassan megy..
    Az utazás hogy a legegyszerûbb, legolcsóbb? Nem tudom, a régebbi hozzászólások mennyire aktuálisak még..

Mesi

utazás-Minszk

Csatlakozom az elõttem szólóhoz. Csodálatos hely és IMÁDOM!
    Augusztusban megint utazom. Én is nagyon szívesen mesélek bárkinek bármirõl. :) :) Fehérorosz állampolgárként élek Magyarországon. Nekem egy kicsit egyszerûbb a dolgom, mert vízum nélkül akkor megyek amikor csak szeretnék és még szállást se kell foglalnom mert a rokonoknál mindig akad hely. Igazából azt se tudom megmondani hányszor is jártom már ott….fogalmam sincs. Nagyon sokszor:D és szeretnék még többször. Én eddig mindig csak egy hátizsákkal indultam útnak mindenféle foglalás és miegymás nélkül. Vannak izgalmas történeteim. Aki egy kicsit is vevõ az ilyesmire, annak elõszeretettel ajánlom a figyelmébe.
    Igen, elevenítsük fel hiszen Minszk egy fantasztikus hely!!!

adamemese88@gmail.com

Toms
    Tag

Belorusszia

Sajnos majd egy éve nem volt hozzászólás itt a fórumon. Ha valaki utazást tervez, szívesen segítek tanácsokkal, tapasztalatokkal. Elevenítsük fel ezt a fórumot. Azt gondolom sokan téves információkkal rendelkeznek errõl az országról. Én nagyon szeretem!
    E-mail:sztamas1974@gmail.com

20 hozzászólás megtekintése - 1-20 / 99
Hozzászólás: Fehéroroszország
Info: Ne a hozzászólásokba írd az elérhetőséged, hiszen itt évek múlva is megmarad. Inkább regisztrálj egy percben és ott tüntesd fel. Azt egyszerűbb módosítani és törölni is. Csatolmányokhoz (JPEG, ZIP, DOC, PDF) be kell jelentkezni! Kerülendők a trágár szavak és értelmetlen vagy többszörös karakterek használata, mint pl. !!!! vagy ????. A hozzászóló magára nézve kötelező jelleggel elfogadja az ÁSZF összes pontját.