Fuji Velvia 50 – 2006-ban megszunik

Kezdőlap utazas.com Fórum Fotó Fuji Velvia 50 – 2006-ban megszunik

  • Indította
    Témakör
  • #6139 Hozzászólás

    November

    A fotografia egyik legnagyszerubb termeke!

17 hozzászólás megtekintése - 1-17 / 17
  • Szerző
    Hozzászólás
  • #106559 Hozzászólás

    bronstejn

    50

    Viszont azt nem tudja valaki, miért szûnik meg?

    #106558 Hozzászólás

    mf72

    ajjaj

    utána kell olvasnom a témának; ez már majdnem olyan, mint a másik topicban a kínai köszönések… :-)))

    #106557 Hozzászólás

    Ahmet

    Egen

    Na, ez az 1600-ra pusholás ez olyan volt, hogy legyen valami, nem vártam tõle jó minõségû képet, inkább csak kísérlet.

    #106556 Hozzászólás

    bronstejn

    na

    picik a betûk, nem látom. Igazából Ahmetnek válaszoltam

    #106555 Hozzászólás

    bronstejn

    gw/mf72

    itt egy nkis kavar volt az elõbb

    #106554 Hozzászólás

    gw

    Re:

    “Egyébként vakus képeknél már az is nagyon sokat segít, ha az ember a plafonra fordítja a vakut.”

    Ez alapkövetelmény természetesen, itt kezdõdik a vakus “kép”. Nekem az meg sem fordult a fejemben, hogy valaki szembõl pofánvillantja a témáját. Emiatt kell a magas kulcsszám is, mert még fehér falú szobában is 1-2 fényértékkel kevesebb a megvilágítás, ha indirekt vakuzol, a kulcsszám meg ugye direkt fényre van megadva. (Nagyon nem mindegy, hogy egy vaku hány fokos szögben adja le a ráírt kulcsszámot, mert pl. amelyik 35 mm gyújtótávolságnak megfelelõ szögben, annak kb. kétszer akkora a fénye, mint ha 50 mm-es gyújtótávolsághoz tudná ugyanazt a kulcsszámot. Az indirekt megvilágításon pl. az sem sokat segít, ha a vaku zoomolható, és úgy nagyobb a GN, hiszen attól a teljes leadott energia nem lesz több – inkább kicsit kevesebb, mert nagyobb a veszteség a vakufejben.)

    “… Jobban visszaadja a hangulatot.”

    Ja, ja ez jó, amikor ez a cél, én is szoktam így csinálni. Ezt szeretem pl a diában, hogy én határozom meg ott helyben, hogy egészen pontosan milyen lesz a végeredmény. Persze így “alulexponálni” is csak akkor tudod, ha van a képen valami, ami rendesen exponálódik (vagy minimum a csúcsfényeket még így is +2-re exponálva). Különben elég zavaró látvány tud lenni, hogy nincs kihasználva a dia expozícióterjedelme (szimplán csak alulexponált).

    Valszeg azért pusholni sem az amatõr filmet kéne, meg nem is pusholni kell igazából, hanem meg kell venni a Provia 1600-at. Nyilván az sem lesz azért olyan, mint a Velvia, de akkor legalább mindent megtettünk, amit szerény körülményeink közt tehettünk a legjobb eredményért. Száz éve nagyapáink álmodni sem mertek róla, hogy gyakorlatilag tökéletes színhûséggel lehet majd egyszer fényképezni. Ez 20-30 éve megvalósult, és néhány sör áráért elérhetõ. Kár volna nem kihasználni

    Sok jó képet az új évben!

    #106553 Hozzászólás

    mf72

    Nagyon

    köszönöm, még jelentkezem! :-)

    #106552 Hozzászólás

    Ahmet

    ISO 1600

    Egyszer Sensia 400-as pusholtam 1600-ra. Na, az olyan szemcsés volt, hogy betonba lehetett volna keverni.
    Egyébként vakus képeknél már az is nagyon sokat segít, ha az ember a plafonra fordítja a vakut.
    Sokszor 1,5-2-vel alulexponálom a képeket, mert nekem zavaró a helyesen exponált kép, mikor a környezetbõl egyértelmûen látszik, hogy tök sötét volt. Jobban visszaadja a hangulatot.

    #106551 Hozzászólás

    bronstejn

    mf72

    – “ez igaz negatív filmre is, nem csak diára?”

    Konkrétan mi? Úgy érted, minden, amit eddig leírtunk? Szerintem igen, bár nem néztem végig egyenként ebbõl a szempontból. Amit kettõvel elõbb írtam, az természetesen. A dia meg a negatív, ha jól csinálod a dolgokat, igazából nagyon kevéssé különbözik. Mondom világosabban: ugyanúgy kell fényképezni mindkettõre. Csak diánál egy kicsit jobban kell ügyelni. De ha valamilyen beállítást elrontottál diára, akkor ugyanaz a beállítás negára is rossz, csak azon lehet korrigálni (de az már korrekció, akárhogy is vesszük, a hiba az hiba).

    – “negatív filmek között mi felel meg velvia 50-nek?”

    Passz. Valamelyik 100-as vagy 64-es, amit természetfotózásra ajánlanak. Tán majd más tudja.

    – “SB 25-ös vakum van, hol látom rajta, hogy milyen kulcsszámú?”

    Gondolom a kézikönyvben. Milyen márka is? Nikon talán… ismerõs a típusnév. Akkor az interneten is. ASA 50 – zárt térben – egyenletes, szép vakufény: ehhez a kombinációhoz kell a Metz 60, lakásban meg a Metz 45.

    – “milyen lenne az 1600?”

    Provia 400 pl nem rossz. 1600-as diát nem használtam, bár a Proviát abból is szívesen kipróbálnám. Állítólag 400 fölött nem az igazi. Ha homályban fotózol, és félsz a szemcsétõl, akkor én azt javaslom, próbáld ki a fekete-fehéret. Számomra úgy tûnik, az kevésbé szemcsés, és van belõle 3200, 6400, amiket akár pusholhatsz 25000-re. Teliholdnál szép napsütéses képeket lehet csinálni (1/8s F1,4). Másik lehetõség a középformátum: 6×7, 6×9, ott már nem zavar a szemcse.

    Ha kezdõ vagy, akkor pláne kerüld a vaku használatát, komolyan kell gondolkodni közben, ha jó felvételt akarsz vele csinálni. Ha már a könyöködön jön ki az ASA, a GN, meg az EV, és álmodból felébresztve is stb… akkor érdemes gondolkodni azon is, hogyan kell vakuval szép képet készíteni. Ha nem ez lenne a célod, akkor meg nyilván nem kérdezõsködnél, hanem kattogtatnál valami kompakt vacakkal.

    #106550 Hozzászólás

    mf72

    Ahmet, Bronstejn

    Köszönöm, lenne még amatõr kérdésem:
    – ez igaz negatív filmre is, nem csak diára?
    – negatív filmek között mi felel meg velvia 50-nek?
    – SB 25-ös vakum van, hol látom rajta, hogy milyen kulcsszámú?
    – 400-as, 1600-as??? egyszer próbáltam egy 800-as érzékenységût (nem dia, hanem negatív), de az volt aztán igazán szemcsés… (bár cserébe beltérben sem kellett vakuznom) milyen lenne az 1600?

    Elõre is köszönöm és BUÉK!!

    #106549 Hozzászólás

    bronstejn

    vaku vagy nem vaku

    1,4-szer akkora kulcsszámú vaku kell hozzá, ha pont ugyanazt akarod vele csinálni, mint 100-assal. De persze, természetesen elsõsorban – mint ahogy a 100-ast is – kültéren használjuk (esetleg állvánnyal beltéren). Ha már vakuzni kell, akkor a 400-as, 1600-as film a jobb választás. Velviánál ha vakuzol, a természetes fénybõl már többnyire nem látszik semmi, vagyis amit a vaku nem világít meg, az sötét lesz.

    #106548 Hozzászólás

    Ahmet

    mf72

    Ez pont olyan, mint a digitális világban, minél alacsonyabb az érzékenység, annál szebb a kép. Csak itt nem zaj van, hanem szemcse méret. Ha van egy jó vakud, az mindig jó, de az esetek nagyrészében nem vakus fotókhoz használták/ják a Velvia 50-et, hanem természetfotókhoz.
    De egy filmnél nem csak az érzékenység lényeges, hanem a színek is. Bizonyos árnyalatokat hogy ad vissza.

    #106547 Hozzászólás

    mf72

    Ahmet

    Értem. Tehát ha van egy jó vakum, akkor az 50-es jobb lehet? A kérdés lényege az lenne, hogy mi az elõnye az 50-esnek pl a 100-ashoz képest? Tehát miért is “A fotografia egyik legnagyszerubb termeke” az 50-es?

    #106546 Hozzászólás

    Ahmet

    mf72

    A 100-as kétszer olyan érzékeny, mint az 50-es, tehát az utóbbinál nyilván kétszer akkorát kell villantani, ugyanannál a beállításnál. De ugyanez érvényes 200-as, és a 100-as viszonylatában.
    Az 50-es használatából nem adódnak fény problémák, legfeljebb nem tudod kézbõl kitartani.
    Mondjuk már a kérdés lényegét se igazán értem.

    #106545 Hozzászólás

    mf72

    Amatõr kérdés

    Sziasztok, az lenne az amatõr kérdésem, ami az 50-es, kontra 100-as témához kapcsolódik, hogy pl az 50-es érzékenységbõl nem adódnak fényproblémák? Szóval mennyivel többet kell vakuzni, egy 50-esnél, mint egy 100-asnál, vagy 200-asnál? Vagy az 50-est Ti csak kültérben, nappal használjátok? Elõre is köszi: Feri

    #106544 Hozzászólás

    gw

    hm

    kár

    #106543 Hozzászólás

    velvia

    fuji

    en ugy tudom hogy mar tobb mint egy fel eve nem gyartjak.Nehany boltban az utolso darabokat vasaroltam fel es mondtak nem is lesz tobb.

17 hozzászólás megtekintése - 1-17 / 17
Hozzászólás: Fuji Velvia 50 – 2006-ban megszunik
Info: Ne a hozzászólásokba írd az elérhetőséged, hiszen itt évek múlva is megmarad. Inkább regisztrálj egy percben és ott tüntesd fel. Azt egyszerűbb módosítani és törölni is. Csatolmányokhoz (JPEG, ZIP, DOC, PDF) be kell jelentkezni! Kerülendők a trágár szavak és értelmetlen vagy többszörös karakterek használata, mint pl. !!!! vagy ????. A hozzászóló magára nézve kötelező jelleggel elfogadja az ÁSZF összes pontját.




Hozzászólások lezárva.