Könnyû háromezres

• Ennek a témakörnek tartalma 49 hozzászólás, 5 résztvevő. Utolsó frissítés:  terence 12 éve telt el.
  • Indította
    Témakör
  • #43647 Hozzászólás

Dancsaboy
    Regisztrált – bejelentkezve üzenet küldhető

Október elsõ heteiben meg szeretném mászni életem elsõ könnyû háromezresét- a terv Sauleck(3086m)-, ha valakinek van kedve hozzá, akkor nem egyedül kéne mennem. Eddig csak a Zugspitze-t másztam meg minden felszerelés nélkül. Most biztonságból tervezek: bakkancs, kamásli, hágóvas és jégcsákány.
    Ha valaki megmászta és tud róla infót, akkor elõre is köszi.

20 hozzászólás megtekintése - 1-20 / 49
  • Szerző
    Hozzászólás
  • #418463 Hozzászólás

terence
    Tag

dél tirol

Szia.viaferrata és trekking érdekel.
    Valamiért nem tudok “kukacot”írni,de freemail-es es a címem.

turatars

dél tirol

bõvebben egy kicsit milyen fajta túra érdekel(mászás,viaferrata,trekking),
    mi valószínû tavasszal kétszer is megyünk (egyszer
    dél-tirolba) az email cimedet nem tudtam elolvasni

csa

terence
    Tag

útitársat(társakat)keresek

Sziasztok.Szeptemberben voltam olaszországban a déltiroli részen(Latemar),túrázni.Tavasszal ismét útrakelnék,most keresek valakit,vagy egy csoportot,akikkel mehetnék.

jelzés kontra út

Nyáron sincs szoros összeffüggésben egymással a jelzésnek nevezett piros paca, és az útnak nevezett sitthalom-rész egymáshoz viszonyitott földrajzi elhelyezkedése.

adalék: mi is csak a Sauleck alatti völgy egy adott bütyökjérõl tudtunk telefonálni.

szikla-kaosz

kivancsi lennek nyaron mit mutat az ut, parszor csak a GPS mutatta meg mi a helyes irany, de sokszor hiaba volt jelzes festve a sziklan, mikor tole egy meterre 0 nyomat sikerult barmifele jarhato osvenynek felfedezni. remenykedtunk benne h a terep aprobb kovekre valt, vagy kemenyebb lesz a ho, de nem sok biztatast jelentett, h harmadat tettuk meg adott ido alatt rohamcuccal, mint megelozo nap nagy zsakkal a makadamuton. a terep elozetes megiteleset illetoen elgaloppiroztuk magunkat, hiaba a tapasztalat a kornyezo videkrol, ez teljesen masnak bizonyult. sajnalom, h pont az erdekes reszig (hago, gerinc) nem sikerult eljutnunk.
    meg egy adalek: a haznal csak a T-mob Austria szolgaltat, nalunk persze 4 vodas mobil…

Hochalm-szoppancs

Hát az a szikla-káoszos emelkedõ alaposan kitolt veletek. Nekem lefelé egy körmöm lett az áldozata, pedig hó nélkül, és a csapáson haladtunk. De legalább szívtatok jó alpesi levegõt. Talán jobb is, hogy nem eröltettétek, mert a Kõvéváltak…Hochalm közötti gerinc ilyen viszonyok között egyenlõ lett volna az életért való küzdelemmel (hogy idézzem Badile barátom helyszini megnyilvánulását).
    Jók a képek, a winterraum-hangulatért meg irigyellek.
    Jó utat-jó szelet:Vargabetû.

mert

nem vittunk furdogatyat es fostunk, h a nagy tomegben kineznek a furcsa kulsonk miatt.

Pincsi

he

Nem értem miért nem jutottatok feljebb. A képeken szinte ideálisnak tûnnek a körülmények.
    Mi lett volna, ha még az idõ is elromlik?

Hochalmspitze

megmerettetunk es gyengenek talaltattunk.
    tanulsagok: rossz idopontvalasztas – a Giessener felol akkor erdemes menni, mikor 0 centi ho van, vagy 200 centi. kozbulso ertek eseten garantalt szopas. oktobertol juniusig sorompo miatt kocsival nem lehet a gat alatt parkolni csak kb 500 meterrel lejjebb. a teliszallas kulon epulet, a hazat jobbrol megkerulve erheto el. saskajaras nem jellemzo, 95-os az elso bejegyzes es kozel sincs tele a konyv. kalyha van de diszno modon fustol. edenyek, butorok, pledek tisztasag rendben.

legutobb

a Tatraban én vittem lefele, most te vagy soron. bocs de rossz szeriat kaptal el:) luzerluzerluzer.

montivagus

olyan nincs

már látom, milyen merényletet tervezel ellenünk. te fogod a kötelet végig hozni, mint eddig még soha. aztán majd vagizhatsz itt:PPPPP :DDDDD

koszi Nori

beulot elsosorban a Detmolder miatt gondolunk vinni, magam reszerol sisakot is fogok. az OEAV-s terkep 1977-es gleccserallapotai szerint se kell tulzottan nagy hasadekos homezokre keszulni, gondolom az elmult csaknem 30 ev alatt ez is csak csokkent. sokminden ugyis a helyszinen fog kiderulni a turaval kapcsolatban, a hazig mindenesetre felviszunk egy 30-as kotelet, de valszeg vegig velunk lesz, sok ember kozott eloszlik egy ilyen teher (ertsd ratukmalom az egyik tarsamra:)

Nóri

Télen

Én eddig kétszer jártam meg ezt a sokat emlegetett szakaszt. Egyszer Februárban, egyszer pedig Márciusban. Nem mondom, hogy nem kell odafigyelni, de nem volt olyan vészes. Mindkét alkalommal kötél és beülõ nélkül voltunk, így se biztosítani, se ereszkedni nem volt lehetõség. Teljesen OK volt. Lehet, hogy télen biztonságosabb, amikor több méter hó lerakódik abban a katlanban.
    Egy kép az említett szakaszról: a novemberi Outdoor Sport Magazin közepén van egy kihajtható RP hirdetés. Ahol a síléces csávó mászik, az pontosan ez a hely)
    N.

koszi a torodest

az emlitett huncutsagok fuszerezik meg a turat, ha vmi nagy armany nem lesz tiszteleghetunk a szerencsetlenul jart srac emlekenek azzal, hogy feljutunk oda amit o a masodik haromezresenek szant.

badile

ph

igen, a peremhasadékot mi úsztuk megfele…

peremhasadék?!

Már csak annyit a végére, hogy az a bizonyos hó-szikla átmenet a kis síma falacskával további komiszságra is képes lehet. Ha történetesen elválik a hó a sziklától, és peremhasadék keletkezik, akkor a falacska egyszerûen megközelíthetetlenné válhat. Ez egyelõre csak elmélet, de elnézve az olvadás ütemét… Persze, ha van rá idõ, akkor el lehet molyoli, más ponton próbálkozni.
    Jó utat-jó szelet:Vargabetû

badile

Ludnak kõemberek

Az a gleccserfal valszeg tényleg nem több 45 foknál, de nekem is qrva meredeknek tûnt, jól esett a kötél. Nélküle valszeg nem is tudtuk volna azt a szakaszt abszolválni, mi ugyanis lefelé jöttünk ott. Amikor ott voltunk, vastag, kásás hó borította. Azt, hogy gleccseren járunk, csak onnan véltük felfedezni, hogy valahol a lábunk (illetve a hó) alatt masszív vízcsobogást hallottunk… Sajna az ereszkedéshez használt kötelünk pont ott fogyott el…

Maga az a hófal technikailag valóban nem nehéz, a trükkös rész a hó-szikla közötti átmenet. Mint azt Vargabetû cimborám már írta, a hó annyira le van olvadva, hogy a hófal tetején egy 3-4 m magas függõleges sziklafallal találod szembe magad. Annak a tetején van egy méter széles párkány, onnan indul egy drót balra felfelé a Kõvé Vált Emberek melletti gerincre. Van a párkánynál ereszkedõgyûrû a falban, lefelé hasznos, mászva elég nehézkes lehet ott a hófalra való lejutás. A gerinc a kõemberektõl a csúcs felé tûrhetõ, de ott már figyelni kell a drótokra, van, amelyiknek az alja a levegõben szabadon lebeg. Ha felfelé mentek itt, nem gáz, mi sajna csak lefelé vettük észre, hogy feleslegesen akasztgattunk…
    A Detmolderrõl saját tapasztalat nincs, azt tudom, hogy az általunk bejárt útnál nehezebb (Osnabrücker-csúcs-Giessener á la Parittyák), de jó viszonyok között nektek biztos nem okoz majd problémát.

Arra felkészülhettek, hogy a menházban, amint kiderül, hogy magyarok vagytok, sokszor emlegetik a soproni srácot, aki pont a Detmolderrõl zuhant le. Velünk legalábbis így történt. Jó utat, várjuk a beszámolót!

Hodo

Ludnak

Igen, végül a Tátrába jutottunk el, ott is remek idõ volt. Sok sikert Nektek, majd írd meg, hogy milyen volt. Már régóta tervezem ezt a hegyet, jó elõre megvettem a térképet, de azóta közelébe se jutottam :)

Hodonak

jaja. most kellett volna menni, visszaneztem a webkamerat 0 felho es homentesseg volt a hetvegen. na majd a kovetkezon…
    a tour 146-ot megneztem, a bergsteigen is azt irjak, h egy traverz es a csucs alatti athajlas a ket necces szakasz a Detmolderen ezeket is C-re adja, ami nem komoly, igaz 3000 folott meg nem klettereztem.
    a koemberek alatti gleccser a fenykepek alapjan szerintem nem tobb mint 45 fok, ezt se gondolom neheznek. a ho megneheziti a gerincen valo kozlekedest, de majd meglatjuk hogy lesz.

Hochalm

koszi, a parittyas oldalt mar olvastam, egy kivetellel mindenki ismeros az ilyen terepen, figyeljuk az idojarast, es meglatjuk mi lesz.

20 hozzászólás megtekintése - 1-20 / 49
Hozzászólás: Könnyû háromezres
Info: Ne a hozzászólásokba írd az elérhetőséged, hiszen itt évek múlva is megmarad. Inkább regisztrálj egy percben és ott tüntesd fel. Azt egyszerűbb módosítani és törölni is. Csatolmányokhoz (JPEG, ZIP, DOC, PDF) be kell jelentkezni! Kerülendők a trágár szavak és értelmetlen vagy többszörös karakterek használata, mint pl. !!!! vagy ????. A hozzászóló magára nézve kötelező jelleggel elfogadja az ÁSZF összes pontját.