Libanoni vízum

Témakör
  • #45649 Hozzászólás

Gábor

Magyar állampolgároknak elvileg ingyenes az 1 hónapra szóló vízum, ezt a gyakorlatot viszont (csak) a bejrúti repülõtéren ismerik. Ha valaki Szíriából megy Libanonba, a határon (Masnaa) minden esetben ki kell fizetni a vízumdíjat. (Friss info, kb. 1 hetes). Ha valakit érdekelnek részletek, szívesen válaszolok.

20 hozzászólás megtekintése - 1-20 / 41
  • Szerző
    Hozzászólás
  • #434846 Hozzászólás

Árpi13

Vízum a reptéren

Pár napja jöttem meg Libanonból. A bejrúti reptéren léptem be és ki. A vízumért nem kell fizetni magyar állampolgároknak, csak egy pecsétet ütnek be az útlevélbe, az a vízum. Most teljesen biztonságos az egész ország, az emberek barátságosak. Ez nem csak saját tapasztalat, hanem a helyiek véleménye is. Egy katonával is beszéltem ez ügyben. Probléma a Malév érkezési idõpontjával lehet: reggel 3h után. Ekkor nincs busz a városba, csak a drága taxi. A reptér honapján megnézhetõk az árak.

Libanon

nemrég voltam libanonban, mindenki fizeti a vizumot, csak libanoni pénzben fogadják el. szír pénzváltó szerencsére mûködik a határon. Dolcsit vigyetek! ha eég nagy tételben váltasz, akkor 1dolcsi 1500 libanoni font. amugy libanonban nehéz pénváltót találni. amugy tényleg lõnek, csak a bbct ez most nem érdekli. fõleg tripoliban lövik egymást. egy hét alatt kb. 20an haltak meg ott, de bejrutban is találtak a tetõn mesterlövészt.

elnézést kérek

Kedves Okosman!

A megjegyzésem egy korábbi bejegyzésre reagált, és egyáltalán nem a tiedre. A félreértésért elnézést kérek.

akkor

remélem a következõ utad Azerbadzsánba vezet, Örményországon és fõleg Nagorno-Karabakh övezeten keresztül. az is legalább akkora élmény lesz. akkor talá rájössz mire gondoltam. bízom benne.

juri

Totyaman from Dr Csernus

Totyaman! Ha a Dr Csernus blogját keresed, mint paciens, akkor rossz oldalara léptél. A háziorvosod segít majd, hogy hol találod. Ez az utazók forumja. Nem baj majd megnyugszol

Okosman

Vedd a fáradságot,nézz bele egy térképbe talán akkor lesz fogalmad arról,hogy merre is jártunk.Egyébként meg 3 hétig kerestük a”szart”a Te szavaiddal élve.Belátom kár volt ilyen messzire menni érte,itt helyben megtaláltam a Te személyedben.

Na további szép napot

libanon-izrael

mi a szart keresel ebben a két országban egy héten belül. amugy ha próbálkozol vagy pecsétet találnak, egy kellemes földalatti börtönben elbeszélgetnek veled,h a moszadnak, vagy ciának dolgozol.

Vízum

Sziasztok!
    10 napja jártunk Libanonba,25000.- LL volt a vízum ami 15 napra szólt.
    A 48 órás vizit visa az megszünt,mindegy,hogy Bejrútban a reptéren,vagy a Szír határon kéritek.
    Mi máj.20-án voltunk Balbekban, és a híres cédrusoknál fent
    a hegyek között,de arra minden nyugodt volt.

eszter

Más tapasztalat

Sziasztok!

Én idén január 10-14. között voltam Libanonban. Nem váltottunk elõre vízumot, mert a követségen itthon azt mondták, hogy a reptéren is ki lehet váltani. Amint megérkeztünk a gépünkkel, odamentünk a vízumkérõ pulthoz, mondván, hogy szeretnénk belépni az országba. Kérdezték, honnan jöttünk? Mondtuk, Mo-ról… A válasz: akkor önöknek nem kell vízum… és valóban, a határõr sem követelte, pedig mi nagyon akartuk… ;-) Szóval ki érti ezt… Mindenesetre mi beleszerettünk az országba, és megfogadtuk, hogy még visszatérünk, mert ennyi nem volt elég. Ja, és ha valakinek szüksége van egy megbízható taxisra, aki nemcsak jófej, de még olcsó is, szóljon, privátban megadom. :-)

Vadászati szezon

Mostanában inkább egymásra vadásznak! Figyeld a híreket! Inkább menj valami nyugisabb helyre, mondjuk Afganisztánba! :)

akkor meg

jo akkor 2700 Ft, még egy magyar sem hal bele. viszont az inkabb erdekelne, h mostanaban vadasznak-e ott kelet-europai turıstakra. 6 het mulva mennek.

Oliver

váltás meki

sok sikert!

25.000

25.000 libanoni pénz az kb. nem 400 ft?

Péter

Köszi de nem,mert a végén még feltörné a s….-met.
    A másik sem jó,mert 50 felett vigyoroghatok én reggeltõl estig senkit nem hat meg. Kivételt képez,ha nem valami öreg fickót fog ki az ember.De ez sem jó mert ott lesznek a férjek. Tehát marad a puszta valóság fizess magyar!
    Ha megjöttünk jelentkezem,beszámolok miként alakultak a dolgok. Máj-23-án jövünk haza.

Üdv: Georgina

A papírral kitörölheted

Egy barátom márciusban utazott be Libanonba Damaszkusz felõl és neki is fizetnie kellett a vízumért, úgy tûnik ez az általános ha Szíria felõl utazol be. Pedig én is nyugtatgattam még indulás elõtt, hogy ingyenes lesz, mert én 2005-ben a bejrúti reptárre érkezve ingyeneset kaptam, az általad említett rendelet alapján. Furcsa, mert azon nem szerepel olyan kivétel, hogy csak a reptéren igényelhetõ ingyenes vízum! De ez egy arab ország, szóval azért vidd azt a papírt és mosolyogj a határõrre hátha pont aznap reggel megint változik a szabályozás és újra ingyenes lesz! :)

Köszi a hasznos infót,mi 2 napra szeretnénk átmenni,Szíriából.Én kinyomtattam a
    http://www.general-security.gov.lb/Arabic/Visas/visal vizumra vonatozó leirásukat,/arab nyelvû/ megpróbálom majd az orra alá nyomni,hátha ezzel a papirral nem néznek palimadárnak,bennünket. Ha visszajöttünk jelentezem,hogy sikerrel jártunk,a vagy nem.Szeretném megérdezni,egész véletlenül,nem jártál a Csontváry emlékparban,mert mi oda szeretnénk eljutni,csak nem tudjuk merre lehet,a “híres cédrusok” között.

Üdv: Georgina

libanoni vízum infók

Pár napja ismét átutaztunk 1 napra Szíriából Libanonba a masnaa-i határátkrlõnél. A libanoni határõr azt állította, hogy egy napja (sic!) változott meg a szabályozás és nincs már ingyenes tranzitvízum sem, emiatt be kellett fizetnünk a 25.000,- L.L. vízumdíjat. Ennyit az ingyenes vízumról. (Egyébként ez alkalommal is a két éve vízumdíjat fizettetõ határõr járt el- valószínûleg ismét- szabálytalanul).

archimandrita

Re: Ciprus-Libanon

Kedves Nóra!

Eddig amikor Ciprusról mentem Libanonba, ill. vissza, a Cyprus Airways-szel repültem, annak minden nap van járata. (Este szokott indulni Larnacából, olyan 22.00 h körül; Visszafelé (BEY-LCA) reggel 7.00 h körül indul.) A menetidõ kb. 40 perc.

A libanoni Middle East Airlines is repül a két város között; árban nagyjából ugyanannyi a kettõ. (Tavaly ilyenkor olyan 30.000,- HUF körül volt a retúrjegy).

Itthon a legegyszerûbben a Vista honlapján lehet tájékozódni a pontos menetrendrõl és az árakról, valamint megvenni a a jegyet.

Valaha, még a kilencvenes években állítólag volt hajójárat is Limaszol és a libanoni Jounieh között, de mostanság senki nem tud róla, hogy lenne.

Üdv: Tibor

Nóra

Ciprus-Libanon

Archimandrita Tibortól szeretném megkérdezni,hogy Ciprusból hogy ment Libanonba-nekünk pont fordítva kellene,de fontos és sürgõs!
    Köszi,Nóri

Csaba

Dupla útlevél

Csak arra kell itt is figyelned, hogy meglegyen a második magánútleveled is (a kérelem indoka: vízumütközés), mivel Szíria és Libanon esetében mindegy, hogy közvetlenül vagy közvetve (egy arab országon keresztül) érkezel-e hozzájuk. Csak össze ne keverd a határon, hogy melyiket adod oda :)

Elvileg egy lebukási lehetõség van (hangsúlyozom, szigorúan elvi): ha a szír határõr pl. nem találja az “izraelmentes” útiokmányodban a jordán beléptetõbélyegzõt, akkor nem nehéz elgondolkodnia azon, hogy honnan is kerültél oda. Ha viszont megtalálja, akkor tudni fogja a határtelepülés nevébõl, hogy Izraelbõl jöttél :) A jobb megoldás mindenesetre, ha a jordán beléptetésnél még az izreales útleveledet adod oda, kilépésnél meg a “pánarabot”.
    De hangsúlyozom, ennek az esélye nulla, és az arab országok sem eszik olyan forrón a kását: csak annyira veszik komolyan, hogy egy pajeszos éjfekete hajú férfi, Ehud Olmert-képes pólóval és Moszad minox-kamerával ne utazzon be hozzájuk…

20 hozzászólás megtekintése - 1-20 / 41
Hozzászólás: Libanoni vízum
Info: Ne a hozzászólásokba írd az elérhetőséged, hiszen itt évek múlva is megmarad. Inkább regisztrálj egy percben és ott tüntesd fel. Azt egyszerűbb módosítani és törölni is. Csatolmányokhoz (JPEG, ZIP, DOC, PDF) be kell jelentkezni! Kerülendők a trágár szavak és értelmetlen vagy többszörös karakterek használata, mint pl. !!!! vagy ????. A hozzászóló magára nézve kötelező jelleggel elfogadja az ÁSZF összes pontját.