Marokkó 2008

Hozzászólás
  • #54000 Hozzászólás

marokko2008 folyt.

Beni-Mellalból Cascade ba gt. más nagyon nincsen. kb 55 dh fõ. lassan telnek meg a taxik. Cascadeban van egy vízesés, 110m-es, baromi szép, egy forrás, finom vízzel ami alatt jéghideg patakban lehet fürdeni(lányoknak inkább csak ruhában).A vízesés alatt pedig további kisebb vízesések, hideg, tisztavizû “medencékkel”, amikben ha szerencsénk van egyedül lehetünk… Turista rendkívül sok fõleg Marokkóbol. Még Beni Mellalban hallottunk a Zebra Campingbõl amit egy holland pér üzemeltet, s mivel jól hangzott, a megérkezéskor pedig elsõ látásra a tömött campingek Cascade-ban kaotikusnak tûntek, odamentünk. A Zebra Camping nem igazán érett még be, igazából egy kopár domboldal volt, értelemszerûen árnyék nélkül, ahol volt egy kb 1 köbméteres medence valamilyen oknál fogva, valamint néhány kaviccsal kõvel felver sátorhely. A tulajdonosok próbálkoznak, az ára elfogadható, lehet kapni hûtött vizet 10 dh joghurtot 5 dh 50 dh volt egy sátor 2 személlyel 1 éjszakára, valószinüsítem, h wifi-t is lehet használni, ha tudsz/kell. De az árnyéknélküliség, ellen nem lehet mit tenni. A vízesés felett találhatók a Campingek. Minnél közelebb annál zsúfoltabb, illetve egy bizonyos rádiuszon belül teljesen tele, aztán a forrás felé találni egy pár üresebbet, de annál egyszerûbb/békésebb-et.
    A vízesés alatti részen is van egy pár “fogadó” itt egy matrac 20 dh per éj, ez szabad ég alatti alvást jelent,általában a legnépszerûbb, a sátor 50 dh per 2 fõ. Szoba illetve felállított(“berber”, persze lehet, h kínai, jól néz ki) sátor is van néhány helyen kb 50-100/2 fõ. Itt fõleg backpackerek pihengetnek. Mi 3v4 nap után álltunk tovább.
    Következett Marrakesh. Miután spóroltunk a pénzel és a luxussal Cascade-ban, Marrakeshben krõzüsként viselkedtünk. 430 dh-ért vettünk ki szobákat 2 fõre, a Djma el Fna-n, A Hotel CTM-ben.Fõszezonban ha kevésidõ van rá érdemes reggel érkezni, Marrakeshbe, hogy a jó ár érték arányú szállodákban. A szállásajánlóknak természetesen nem lesz igaza, de õk mondani fogják, munkaköri kötelesség hogy nincs már hely menjünk velük. Ha nem számít 15-25-50-100 dh egy éjszaka, és kényelmesek vagyunk akkor viszont mindenki jól jár. kivéve a következõ “zaklatott túrista” de neki úgy kell, ez benne van a pakliban Marokkóban..
    Na amit ezután írtam az kitörlõdött, de magpróbálom mégegyszer…
    Egyszó mint száz, Marrakesht nem stresszeltük túl a két ott töltött nap alatt. a fõtéren laktunk, és kihasználtuk a légkondis szoba nyujtotta luxust és kényelmet. Említésre méltó program a Hammam volt amit mindenképp ajánlok. mi az LP-bõl néztük ki 10 dh volt a belépõ valamint 40 a masszázs/mosdatás.
    Marrakesh után Elérkezett a tengerparti döglés ideje. Essaouira-ba mentünk. A várost közepesen régen építették egy francia építész tervei alapján. ez teszi különlegessé. tényleg szép, nem túl nagy azonban kifejezetten dugig van tömve turistával annak összes velejárójával együtt…
    A helyi szállásokról nem tudok érdemben beszámolni, mert mi Sidi Kaouki-ban laktunk,. Ez a halászfalu/kisváros/szörfparadicsom, kb 30 km re van E. tól. A buszpályaudvarhoz legközelebb esõ városkaputól indul a nemtudom hányas busz ami 5 dh –ért fél óra alatt visz el naponta kb 6 szor… megéri a kényelmetlenség, mert a GT 35-40 dh legalább… Sidi Kaouki ban nincs kifejezetten sok minden, és pont addig jó ez a hely amíg ez így is marad… Szállás is kifejezetten kevés azok is inkább a szörfös társadalom igényeihez és pénztárcájához szabva… (kb600dh/1v2fõ) Mi azonban még a Zebra Campingben begyüjtöttük az infót, hogy a helyiektõl kb 300 dh-ért lehet „apartmant”bérelni. A telefonszám amit kaptunk természetesen nem mûködött, azonban gond nélkül találtunk szállást, ez egyik boltos szólított le aki látta, rajtunk, hogy keresünk, vagy a kevés de jól látható kiírás egyike után mentünk már nem emlékszem. A lényeg, 400 dh 6 éj. 2 szoba egy épület felsõ szintjén egyszerû de nagyszerû, konyhaszerüség, fürdõ, talán meleg víz is lehetett volna ha megerõltetjük magunkat, „tetõterasz”(lapostetõ) a tenger 100 m, telihold, este teljes kuss, stb…
    Essaouira illetve Sidi kaouiki nem azok a kifejezett strandparadicsomok, köszönhetõen az állandó, néha nagyon erõs szélnek, de van bennük valami, ami miatt mégis, megéri…

CTM Casablancába, 80-90 dh kb 8 óra a busz eltévedésével együtt. Casablancában a buszpályaudvar mellett laktuk, köszönhetõen annak, h a heyiek szerint nem lett volna tanácsos este hátizsákokkal a városban sétálgatni. Utólag azt gondolom, nem lett volna veszélyesebb mint mondjuk Budapesten… A szállással azonban nem volt semmi probléma. 110 dh volt egy kétszemélyes szoba, 10 dh a melegvizes zuhany, és másnap ott hagyhattuk a cuccainkat ingyen, valamint zuhanyozhattunk, és átoltözhettünk, mielött este továbbindultunk, Asilahba. Casablancáról mindenki azt mondja, nem érdekes és csak egy randa nagyváros. Tényleg igazi nagyváros, azonban szerintem pont az az érdekes benne, hogy milyen egy “világváros” Afrikában, Marokkóban…1 napnál sokkal többet azért nem szánnék rá…
    Asilah Tangertõl délre attól fél egy órányira található. Klasszikus tengerparti üdülõhely, Bár hivatalosan nem a földközi tenger partján fekszik kifejezetten egy klasszikus földközi tenger parti üdülõhelyre emlékeztet…tökéletes arra, hogy itt kezdjük a marokkói utat, az akklimatizálódásra van kitalálva…
    Casablancából vonattal mentünk. 1. osztályú jegy 142 dh volt, és azt gondolom a marokkói 1 osztály fellmúlja a MÁV-ot. Ha nincs hétvége akkor a 2. osztály is tökéletes valószínû, mely szintén felülmúlja magyar testvérét, hétvégén azonban esélyes hogy csak állóhely jut. az 1. osztályon helyjegyek vannak. Asilah Augusztusban tele volt. Igaz hogy a kicsekkolási idõ elõtt jártuk körbe a szállodákat, de mind tele volt, illetve csak kifejezetten tré illetve drága szobák voltak. Végül 350dh-ért vettük ki az egyik szálloda igazgatójának v fõportásának, v tulajdonosának új építésû tetõteraszos 1 szobás apartmanját a parttól/városközponttól 10-15 percnyire. Ezt azért írom, mert hasonló opció valószinûleg több helyen is elõfordulhat, és kifejezetten jó megoldásnak bizonyulhat, úgyhogy érdemes ez irányban is kérdezõsködni…

Másnap, Asilahból Tangerba mi gt vel mentünk de van vonat is… erre az árra nem emlékszem de kb 30-40 lehet /fõ.
    A GT elõnye, h közvetlen a kompkikötõbe visz, a jegypénztár/indulóállomás elõtt rak ki…

Hát ennyi.
    A visszaúton még elkövettük azt a hibát, h Malagában próbáltunk éjjel dögfáradtan szállást keresni ami végül egy 50 euro / fõs kiadást jelentett. Algecieras tele van hostelekkel így valószinû az sokkal jobb megoldás lett volna…

jámbor eszter
    Regisztrált – bejelentkezve üzenet küldhető

interjúalanyt keresek

Szia Bada,

Szeretném a segítségedet kérni. A Magyar Televízió Készpénz címû gazdasági mûsorába keresünk interjúalanyt.Készítünk egy összeállítást a nyári utazásokról és szeretnénk néhány tippet adni, hogyan lehet egyedül szervezve, olcsóbban utazni. Ha lenne kedved és idõd, akkor interjúban mesélhetnél kicsit az élményeidrõl és arról, hogyan szervezted az utadat, nagyjából mennyibe került.
    Várom a válaszod, köszi
    Jámbor Eszter jambore@gmail.com

annadr

bada!!

Kérlek folytasd, vagy írj emailt a drkovacsanna@gmail.com-ra, mert április 6-án indulunk egy közel hasomló útra portugáliából 4-en lányok (2 magyar és 2 brazil), és nagyon hasznos volt a leírásod!! NAgyon kíváncsi lenék a teljes útvonalatokra, a busz lehetõségekre, szálásárakra, lehetõségekre, tapasztalataitokra – mit érdemes, mit fölösleges megnézni, stbstb….

Köszi!!!!

dec

folytasd, mer most olcsó repjegyek vannak

mi
    bud-bgy-fez 02.23
    rak-ltn-bud 03.04
    88.950Ft hármunknak, egy feladott poggyásszal

volt olcsóbb is, csak elsz@rakodtam, meg így a gyerek kevesebbet hiányzik a suliból

Adri
    Regisztrált – bejelentkezve üzenet küldhető

folytassa…!

engem is érdekel!
    ez a clickair tenyleg jo megoldas, a barcelona, amugy is erdekes allomás – persze azt is szamitasba kell venni, mennyi onnan lejutni. alitalia.com-on 307 euro a bp-casablanca

Géza

Folytasd

A clickair.com tûnik tökéletes légitársaságnak, bár barcelonai megállóval.

ím

Megpróbálok marokkói tútánkról egy rövid beszámolót írni. célom nem csak a történések elmesélése, inkább praktikus információkkal szolgálni

1 nap. megérkezés malagába Két héttel a az utazás elött, amikor elkezdtünk jegyet keresni, a következõ lehetõségek kerültek a szemem elé. Amennyire átnéztem augusztus elejére a legolcsobb elutazási lehetõség marokóba, Bécs Malaga, majd onnan busszal le Algecirasba, és onnan kompal Tangerba. Négyen utaztunk. Ketten az egyikunk pontjábol tudtunk lufthansa jegyet venni ahol csak a reptéri illetket kellet fizetni, íyg az nem került kilencvenezerr forintba. ( 88,200) A másik két utas a pelikán .hu-n talált air berlin átszállási lehetõséget ez bécsbõl indul, leginkább onnan kinálnak malagábs elérhetõ árú járatokat. Budapestrõl a malév repül közvetlenül de õk drágák ezért nem igazán jönnek számításba. Van még z a lehetõség, hogy az ember kimegy pozsonyba, és onnan a Sky Europpal repül jerez de la fronterába, ahonnan egyszerûbb lejutni algecirasba de ez szintén 100000 ft körül volt Ezek két héttel az elindulás elötti utazástervezés esetén érvényes információk fõszezonban és addig amíg az adott cégek, légitársaságok életben vannak.(Anglián keresztül cheap flightokkal drágábbra jött ki ekkor)
    Malaga és Algecieras között a busz 1,5-2 óránként jár. A repülõtérröl a 19-es busz visz be a városba ami megáll konkrétan a buszpályaudvaron is. Reggel hatkor megy az elsõ és este 10 11 kor az utolsó (kb) az expresz busz ami csak efy helyen állt neg kb 2 óra alatt tette meg aza140 kilóméteres ztat.
    Mi éjfélkor érkeztünk algecirasba. a kicsit kaotikus kompkikõtöben elõbb az egyik ablaknál azt közölték velünk, hogy már pont lekéstük az utolsó kompot amivel gyaloosan is t lehetne kelni a szoroson, ugyhogy csak reggel hatkor udunk menni. A komp amúgy Ceutába ment volna. közben emberek rohangásztk a jegyükkel reklamálva, hogy nem érik el a kompot meg nem találják, úgyhogy elhittük a jegyárusnak nem érdemes már próbálkoznunk. Egy másik bódéd is megkérdeztünk s õk azonban készséggel adtak nekünk jegye ugyhogy elfutottunk a Ceutai komphoz. Ez az frs társaság kompjja volt ha jol emlékszem és 36 euróba került egy személynek egy útra. a busz algacieras Malaga 11.35 euro, a malagai városi a reptérrõl 1így 48.35 be kerül eljutni afrikába a repülõtérrõl.
    Ceutában csak drágán találtunk volna szállást mer épp fesztivál volt . miután sok minden tele volt és kicsit tanácstalanul álltunkmikor a sokadik ember aki megkérdezte segíthet e félválról odavetette, nem akarjuk e kivenni az õ lakását. Az nem derült ki számunkra, hogy amúgy õ ott aludt vagy nem de 4 fõ részére tokéletes utcára nyíló félszuterén valaha valószinüleg boltnak épült helyiségéért 40eurót kért ami tekintve hogy az eddigi legolcsobb szabad szoba 120 euro lett volna (2 db 2 ágyas). Kényelmes kicsit romos volt . Másnap a hetes busszal kellett eljutnink a határig ami nagyon jól hangzott, de a busz végig akarta állni a „kb 2 órás határ elötti dugót”, tehát csúcs idõben be kell kalkulálni a gyaloglást kb 1-2 km. A határról Rögtön Cheffchauenbe mentünk. Grand Taxival, hogy még idõben odaérjunk. Ez 400 dh ba került amit mi az út során 22 vel számoltunk. egy euro 11.25 ért max, de leginkább 11.2 ért váltották. Chouenben kettéválva kerestünk szállást. Így megismerkedtünk elsõ marokkói baráunkkal Abdullal. Chaouen 2 órányira volt a határtól, a hegyek között fekszik tényleg festõi környezetben. amikor megérkezünk a grand taxi állomáson szálltunk ki a grand taxi mindig egy adott utvonalon jár és gT állomásról Gt állomásra…. az újvrosba érkeztünk a Loneley a szállásokat a Medinában ajánlott, nem is tudom az újban vannak e miután elindultunk várost nézni az elsõ Hoste elég jónak igérkezett a Hotel Andaluz volt. Ágyanként 50 Dh volt egy éjszaka. volt egy belsõ patiora nézõ meg egy a tetõterszon. kisorsoltuk a teraszon lévõt mert az volt a szellõsebb. sejtettem, hogy ez egyet jelent a gitározó fiatalság végigalgatásával, de gondoltam ez nem jelenthet gondot. Egy Hostelben élj úgy mint a Rómaiak. A
    Megkerestük a városi Vörösmarty teret és megétkeztünk a tetõteraszon. Chauent úgy kell elképzelni, mint valami déli és olcsó amszterdamot, piros lámpás negyed és alkohol nélkül.
    Három napra ragadtunk a városban. a negyedik nap reggel elindultunk a Rif hegységbe túrázni, Chauent a rif veszi körül, ha jól tudom 2200 máter magas a legmagasabb, de a többi csúcs is 1800 körül van. Két napot voltunk fent akaratunkon kívül egy patakparton éjszakáztunk de mindenképp megérte a túra. A Loneley ból néztük ki és az isten hídját akartuk megnézni ami egy szikla. A figyelmeztetés, hogy a Lp ben található térkép nem naviálásra szolgált pont az ilyenek miatt van bele írva mint mi. Ugyan utólag visszagondolva láttam egy térképboltot chaouenben de ez volt amikor a legközelebb jártam hozzá. Az eltévedéssel alaposan bejártuk a hegységet és végül egész használhatónak bizsonyult az utikönyv, bár
    A túra nagyon jó volt mindenkinek ajánlom, augusztusban növénybe borul a hegyoldal aratás van , gyönyörüen öltözött földeken megy keresztül olyan falvakon ahol nincs autó, nem igazán vezet keresztül út. némi felészülés, pl térkép mindenképp ajánlott….
    Délután érkeztünk vissza chaouenbe, másnap Fez
    Benne volt a pakliban, hogy plusz egy napot chaouenben maradunk. délre értünk le a buszpályaudvarra. Chaouenbõl a Tuetouáni CTM busz megy közvetlen fezbe. Indul még helyi járat Sidi Kacem-beami nagy közlekedési csomópont de az aznapi már elment. A lényeg, hogy még volt jegy az aznap 18.30 as buszra. Elötte még ettünk a legjobb kajáldában, szendvicses az ujvárosban. fél bagett megtömve mindennel, plusz egy kis sültkrumpli: 6-7 dh.A CTM kényelmes, megbízható ….. csak a hellyegyeknek köszönhetõen hamar elfogynak a jegyek. Így este hatkor elhagytuk Cheffchaouent 23.30 ra érkeztünk fezbe Fezben nem igazán találtunk jo szállást, a chaoueni tisztaságés friss levegõs panorámás után nem tetszettek a maradékok ( szállást keresni igazábol délután 4-ig jó onnantól a jó ár/érték arányos szobák kezdenek megtelni). Az LP bõl kinézett Camping International felé vettük az utunkat. A kemping nem volt olcsó. két sátor+két ember kb 110 dh ba került. amiér járt árnyék félig üres kemping közepes szolgáltatásokkal, a város feltételezem kevés strandjainek eggyikével a bejáratnál, helyi viszonylatban drága, tíz dhs egységáras(nl, cola, víz…) büfével, közepes sátorhelyekkel, és zuhyanyzókkal. Alapvetõen tiszta volt. Egyszó mint száz nekem 80 dh ért volna. a városba két óránként be lehetett buszozni, vagy 15-20 dh/3 fõként betaxizni.
    Fezt szétvárosnéztük egy nap alatt, másnap tovább akartunk indulni Cascade D Ouzud felé. Este elmentünk a buszpályaudvarra jeyekért, de a másnap reggeli busz már megtelt. Mivel a marakeshi vonalon fekvõ Beni Mellalban akartunk kiszállni ahonnan célunk eléréséhez még GT be kellett ülni nem szerettem volna ha este érkezünk. Maradt a plusz egy nap és 6:30.
    Másnap így megnéztük a Fez melletti Meknést. Gt vel mentünk 140 dh per auto per út. visszafelé asszem 200 at kellett fizetnünk mert már azzal érveltek, hogy nem talál fuvart visszafelé vagy ilyesmi… de lehet, hogy az egy msik út volt. A marokkoi Grand Taxik piacán a tökéletes verseny klasszikus iskolájának a jelei mutatkoznak. Minnél népszerûbb és forgalmasabb egy útvonl a taxixannál jobb ár-érték aránnyal közlekednek. Az is annál biztosabb, hogy a fix árat mondják a turistának is(ez függ a turesták adott helyet érintõ relatív(marokküra veített) sürüségétõl is).
    Meknesben barangoltunk délután. A fez marrakesh utvonalon fekszik Beni mellal. kb 4 és fél óra volt Fezbõl….

ha valaki olvassa s kéri a folytatást, hát jelezze….

7 hozzászólás megtekintése - 1-7 / 7
Hozzászólás: Marokkó 2008
Info: Ne a hozzászólásokba írd az elérhetőséged, hiszen itt évek múlva is megmarad. Inkább regisztrálj egy percben és ott tüntesd fel. Azt egyszerűbb módosítani és törölni is. Csatolmányokhoz (JPEG, ZIP, DOC, PDF) be kell jelentkezni! Kerülendők a trágár szavak és értelmetlen vagy többszörös karakterek használata, mint pl. !!!! vagy ????. A hozzászóló magára nézve kötelező jelleggel elfogadja az ÁSZF összes pontját.