tengerpart gyerekkel

• #7603 Hozzászólás

Judit11
    Regisztrált – bejelentkezve üzenet küldhető

Bár nagyjából körbeutaztam a földet hátizsákkal, most speciális probléma elõtt állok, életemben elõször tengerparti nyaralást próbálok szervezni kevés pénzbõl (na ez nem újdonság) — gyerekkel. Mivel nincs autónk, és egy 3 meg egy 4 éves gyerekkel utaznánk, (szintén életemben elõször) felkerestem néhány utazási irodát, de részint borzasztó drágának találtam mindent, részint nagyon kevés az olyan információ, amibõl kiderülne, a hely alkalmas-e gyerekkel való nyaralásra.
    Ráadásul ha lehet, nem a semmi közepén felépített üdülõkomplexumban szeretnénk nyaralni, inkább élõ városban, helyi emberek között (Ez alapvetõ szempont, mivel autót bérelni nem lesz módunk, és egy egész hétig csak strandolni nem bírnánk.)
    Úgy tûnik ráadásul, hogy mivel csak abszolút fõszezonban tudunk utazni, igazán olcsó fapados repülõk (már) nincsenek, az irodák repülést is tartalmazó csomagjai pedig leginkább üdülõtelepek közepén találhtó rémes szállodákat tartalmaznak (nem kevés pénzért).
    És persze nehéz kideríteni egy irodában, hogy a tenger lassan vagy gyorsan mélyül, homokos vagy sziklás, stb.
    Van valakinek valami használható tapasztalata, esetleg egy tavalyról megõrzött telefonszám, aminek segítségével iroda nélkül lehetne szállást foglalni. (2×2 felnõtt meg 2 gyerek lennénk)

Elõre is nagyon köszönöm!

17 hozzászólás megtekintése - 1-17 / 17
  • Szerző
    Hozzászólás
  • #111589 Hozzászólás

gyerekes

érdekelne

a lakókocsis nyaralása trogirban. Autó nélkül mennyire lehet arrafelé közlekedni?

MM1

lakókocsiban

Sziasztok!

Ha valakinek segíthetünk lakókocsis nyaralás ügyben Trogirban,szóljon.

Gyönyörû tiszta strandok,magyar személyzet,szervezett kirándulások,sok-sok minden,ami még szebbé teheti a nyaralást.

Omis kontakt

Õket érdemes kontaktálni Több tulaj van, és némileg eltérnek a felszereltségek. Utánanézek, hogy pontosan kinél voltunk – ha megtalálom megosztom.
    5-7
    Lényeges, hogy árnyékos helyen legyen a lakókocsi, és akkor nagyon kellemes.
    3-5 személyes lakókocsikról írnak ugyan, de érdemes beszélni velük, hogy 4+2-re mennyire kényelmes.

V

János

Nyaralás

T Judit!

Nem kell ezt itt rossz néven venni egy-két kioktató ember mindig van. Omist üsd be a keresõbe és mindent megtalálsz, kíváncsiságból én is megnéztem.

A Bulgária sem rossz útirány én magam ott vagyok ismerõsebb, vannak tippjeim, több embetrnek segítettem már és nem piszkálódni akartam.

Olcsó repülõjegy szeptember elsõ és második hetére még van, a szállás és étkezés nagyon olcsó, homokos lassan mélyülõ tengerpart szinte mindenütt.

Az Omis-i lakókocsik ebben az idõben Kb 10000 Ft/éj, Apartman Bulgáriában 30 Euró/ éj. Bulgáriában az éttermi étkezés, mint nálunk egy nívósabb üzemi konyha ára. Ehy fõ étkezésére es nassolására max napi 1500-2000 Ft-ot kell számolni.
    Ha érdekel van konkrét bejáratott helyem, kocsival kimennek a reptérre. A többi, ha érdekel e-mailra.

Helló

Kösz az ötleteket

Kedves Vik, Omist többen ajánlották, a lakókocsis kontaktot szívesen fogadnám, a tengerpartról szóló infókat köszönöm, valami ilyesmire gondoltam, amikor itt feltettem a kérdést. Aztán lezárnám ezt a témát, mert õszintén szólva minden alkalommal elszomorít, amikor benézek ide (a kemény harcosok közé).
    Nem gondoltam, hogy ennyit kell majd magyarázkodnom, de azért János (félig) kérdésére elmondanám, hogy a négy felnõtt között van egy nagymama, meg egy nálam kevésbé utazós pár. A gyerekek miatt aggódom a legkevésbé, én az enyémmel 22 órát repültem tavaly, mindketten nagyon élveztük. (Mielõtt valaki ismét nekem támadna: muszáj volt ilyen messzire menni, és nem azért nincs autóm, mert elment az ára repjegyre.)
    Akinek van kicsi gyereke, az meg tudja, hogy hátizsákkal bolyongani Dél-Amerikában bizonyos szempontból egyszerûbb, mint egy hároméves után rohangászni a sziklás tengerparton a mély víz mellett (az általam eddig ismert — és kedvelt — horvát partszakaszok ugyanis ilyenek voltak), vagy szállást keresni helyben megérkezés után (ha magam utazom, így teszek). Mondhatni köze nincs a kettõnek egymáshoz. De már sajnálom, hogy a világkörüli utamat megemlítettem (meg néha azt is, hogy ezt a számomra viszonylag egyszerûnek tûnõ kérdést feltettem…)
    Mindenesetre kösz még egyszer azoknak, akik információt is adtak, végül is tudomásom szerint erre való ez a hely…

Lakókocsi

A lakókocsi valóban belekerül 10000ft/nap/lakókocsi, viszont ez 4+2 fõre összesen sztem igen kedvezõ tétel.
    Mi eredetileg nem terveztük, hogy fõzõcskézzünk, de végül a sarki CBA-ban, vagy a helyi piacon vásárolt alap, vagy félkész anyagból igen költséghatékonyan és ízletesen étkeztünk. Nekünk tetszett, hogy ha a tengerre vágyunk, akkor nem kell külön projektet összeállítani, hogy mikor menjünk, mit vigyünk, kire várjunk – hanem amikor kedvünk tartja kimehetünk a partra, vagy bejöhetünk, a gyermek elvan új barátaival, illetve a szervezett (és díjtalan) foglalkozásokon.

Persze egy kempingben nem a benszülöttekkel van együtt az ember, viszont ez is egy igen érdekes közeg.

Judit (roadster)

1. nem mondtam, hogy Izrael Európában van, csak felsoroltam teljesség igénye nélkül, hogy mely országoknak van tengerük példának és, hogy szûkíteni kellett volna a kört, gondolom atlasz azért van otthon, nem ?

2. nekem úgy tûnik pesten, hogy nem élnek emberek autó nélkül, egyébként két autóm van, a másodikat abból vettem, hogy visszavittem a sörös üvegeket. Lehet, hogy ez azért fáj neked, mert a tücsök és hangya története jut eszedbe, tudod, aki egész nyáron csak ciripelt…

3. Sörözésrõl eszem ágában sincs leszokni, igaz a mennyisége már eléri a napi 0.33-0.5 litert. Idén például képes leszek megszakítani a Francia nyaralásunkat egy kis Belga kitérõvel, hogy eredeti Kwak sört ihassak, csapoltat persze.

máskülönben ha az asszony fürdik, én vigyázok a gyerekekre, ez így van már vagy 15 éve, kívánok neked is hosszú házasságot és egyészséget a gyerekeknek…

János

Tenger

Nem tudom kinek mi a sok.
    Repülõ Várnába oda-vissza jelenleg szept 1, vissza szept 8. 63 000 Ft. / két felnõtt, két gyerek/Oda 790Ft+ illeték vissza 4600 Ft+ illeték. A jegyek durván 20000Ft az illetékek 40000 Ft.Lehet, hogy lesz olcsóbb, de nem gondolom. Splitbe nem tudom mennyi a vonatjegy, de egy ilyen lakókocsi húzós szokot lenni, több mint 10000 Ft/éj és az étkezés sem olcsó, hacsak nem fõztök minden nap.
    Javaslom, hogy döntsetek valamit mert az idõ sem az árknak, sem a foglalásnak nem kedvez.
    Az azért engem is meglep, hogy világutazóként ilyen tippeket kérsz. Én magam annak idjén egy 3 és egy 5 éves gyerekkel Nizzáig bumliztam vonattal /1 nap 2 éj/, hidd el a gyerekek jobban bírják, mint gondolod.

Üdv

Omis?

Kedves Judit!

Repjegyek valóban kifogytak – esetleg lehet rájuk vadászni lehet, hogy lesz még akció – kérdés, hogy érdemes-e.
    Az én javaslatom: Omis, Galeb kemping, lakókocsi.
    Bp-Split vonattal. A vonat nagyrészt éjszaka megy, így kevésbé megterhelõ, mivel az éjszakát a gyermekek végigalusszák (mi megjártuk 1 éves gyermekkel teljesen OK volt).
    Spliti pályaudvar mellett busz(és hajó)állomás – innen busszal Omis Galeb kempinghez. Itt több magyar telepített teljesen felszerelt lakókocsi van. Ezek 4+2 fõre ideálisak, kedvezõ árúak fõszezonban is. A kemping homokos parton van, a víz lassan mélyülõ, a táj lenyûgözõ. A kemping igen kulturált, és a gerkõcöket bátran szabadon lehet engedni. A közeli kisváros is igen kellemes.
    Mi elmúlt évben voltunk itt, ha érdekel, tudok lakokocsis kontaktot is adni, akikkel mi maximálisan elégedettek voltunk.
    (a lakókocsit úgy képzeld el, hogy elõtte nagy sátor, fõzési lehetõség, hûtõszekrény, itt is lehet éjszakázni, a sátor elõtt pedig asztal és hintaágy.)

Bulgária sztem vonattal messze van – de ha sikerül akciós repjegyet elcsípni, akkor az kicsiknek még jobb lehet (finomabb homok)

Köszönöm

hj, és Misó a választ, a kempingezés egy kicsit késõbbre tervbe van véve, a többi hozzászólás meg legalább eszembe juttatta, hogy miért hagytam itt néhány éve sietve az utazas.com-ot és mentem át információt gyûjteni a Lonely Planet site-ra, ott is “profik” vannak, csak kicsit jobb a modoruk…
    kecsap barátunknak üzenem:
    1. ez K-Európa fórum, Jordánia, Izrael meg nem itt van, úgyhogy televíziós vetélkedõbe te se nagyon menj
    2. Élnek emberek autó nélkül, de a tiedhez gratulálok
    3. Sörözz tovább boldogan

Misó1

Gratulálok…

az elõttem szólóknak! Sikerült egy világjárt hölgynek (mára kissé aggódó anya) kedvét elvenni a topictól!
    Idétlen, ízléstelen, színvonaltalan hozzászólások, és ahogy kialakul az egymásnak irogatás, az anyázás!!
    Magyarország a XXI. Sz.d. elején.
    Én Juditnak elmondanám, mint felnõtt gyermekek apja, hogy a kis gyerekek nem igazán szeretnek utazni és világot járni.
    Húsz éves fiam nem is emlékszik arra, hogy valaha is Görögországban járt, csak egy teknõsbékára, amit találtunk út közben (jövõ héten ballag). Tehát minden utazás a szülõk kedvéért van, és csak a kompromisszumot kell megtalálni, hogy a kerti tócsa és Bali szigete között mit bír el a gyerek, és még mi is azt higgyük, hogy utaztunk.
    Én elég kíméletlen voltam, de azt hiszem megérte (nekik is).
    4,5 és 9 évesek voltak mikor levittem õket Korzikára vadcampingezve (csak hárman mentünk). lányom felnõtt a feladathoz és remekül pesztrálta öccsét. A kocsiban fegyelmezettek voltak, mert látták, nincs más megoldás.
    Azóta is együtt utazunk, szinte mindig a Balkánra, vadcampingezni. Megtanultak sátrat állítani, berendezni, fõzni, kocsiból ki és bepakolni, stb.
    Viszont vettem nekik annak idején egy olyan úszómellényt (amíg nem tanultak meg úszni), amely teljesen biztonságos volt, biztos, hogy fejjel felfelé érkeztek a vízbe, és nem esett le róluk. Ez biztonságérzetet adott nekik, és mindenfajta vízbe ugráltak. Én is nyugodt lehettem. Mi mindig a magányt és nem a tömeges helyeket keretük (legalább nem vesztek el!).
    Javaslatom, hogy minél közelebb utazzatok, mely nektek is élményt jelent.
    Egyébként annak idején többször összeálltam hasonló korú gyerekkel bíró szülõkkel, és együtt campingeztünk. Egy két szülõ otthon vigyázott az apróságokra (mindig más), addig a többi tehermentesítve volt, és szabadon kirándulgatott. Azt hiszem ez is egy megoldás, és két kisgyerek mellett (akár mennyire is szeretjük õket) nagyon jó dolog otthagyni õket egy kicsit.
    A többi már pénztárca dolga. Én Montenegró tavainak és folyóinak vagyok híve. Ott tiszta édes vízben, magányosan, ingyen campingezve fillérekbõl nyaralunk.

tirpa

teee csak vicnek szántaaam te tuttyó, vazze. Eltartom a feleségemet, de mondjuk elvárom, hogy kapok 1 kávét, ebéd után.

te is eltartod már magadat, nagy csákó, vagy fatti szponzorál még mindig …

Házasság ezzel jár tudod dinkuci, én keresem a stekszet mami meg fõz, cserébe nem ugat neki más, mint például a te anyukádnak ha nem takarítja fel rendesen a Tatabánya-alsót vazzee.

nanááá vazze, honnan szedted? RTL klub Gálvölgyi-show?

nagyon király vagy vazze, jól beszóltál..

kíírályy nanáá

Vazze Kiscsákó

Nanááá, azé van, hogy vigyázzon a gyerekre

… Én nem is tudnék úgy nyaralni, hogy ne legyen víz +sör a közelben. Egyáltalán mi más értelme van az egész yaralásnak, mint hogy égessen a nap, mozogjanak az izmok a vízben, és aktív tisztító kúrát tarts (alkohollal)és persze a kaja meg a nõk.

Mondjuk én nõs vagyok, tehát csak egy van, de Ö is dettó, csak a piát nem bírja annyira és úszni sem tud, de az nem baj, legalább vigyáz valaki a gyerekekre. …

Ennyi elég is. Kösz, ne mondd tovább.

uzatás rejtelmei

Utazási kérdésekben mi vagyunk a legprofibbak, hiába mész a babaszoba.hu-ra vagy hová. Nekem csak az ütött szöget a fejemben, hogy körbe jártad a világot, és egy alapvetõ dolgot sem tudsz megoldani, hogy lehet ez, csukva volt a szemed közben ?

Másik meg az, hogy esetleg leírnád ennyi tapasztalattal, hogy mire is gondoltál, mert van vagy 100 ország a földön, minek van tengerpartja, szûkíteni kellene a kört egy kicsit, például, hogy Olasz, Francia, Ukrán, Izrael, Jordánia stb.. országok közül hol lehetne, vagy tudtok e olyat, hogy..

Én például csak kb. 20-25 országban voltam eddig, de nem teszek fel olyan kérdést, hogy “lányok mondjátok már meg, hogy Szlovákiában vannak e hegyek” még pedig azért nem, mert emlékszem rá, hogy vannak. Igaz, még sosem síeltem Szlovákiában, de attól még tudom, hogy Donovaliban lehetne, mert jártam arra, amikor mások síeltek.

Az is furcsa, hogy 4 felnõtt embernek nincs 1 autója sem. Nekem 17 éves korom óta van, persze ennek is van ára, például még nem voltam Balin sem és amerikában sem, de voltam a Fekete, Adria, Földközi, Atlanti, Balti, Balaton, Velence, Tisza, Duna, Mosoni Duna,Rába, Szajki tavak, fertõdi tó, Don, Apc, Volga, Kura… vizekben, és tudom, hogy hol mi merre hány óra, de nem szoktam úgy kezdeni a mondokáimat, hogy ” én már majd nem az összes óceánban vadásztam bálnára” csak segítsen már valaki megnyítni a vízcsapot…

A gyerekeimnek itt a horvát tengernél is olyan nyaralásokat szoktunk szervezni, hogy sikítanak szoktak az örömtõl, de már nem járunk oda.

Azt pedig senki sem fogja neked garantálni, hogy nem fogsz ki egy idiótam szomszédot, aki tracspartit rendez hajnali 1 kor.

3 éves gyereknek tök mind 1, hogy hol van. Az aranyparton is van homok valamint lassan (de nagyon lassan) mélyülõ vize. Vagy az nem menõ ? Vonat is megy Kelenföldrõl vagy Délibõl, és programokat is lehet szervezni.

Múltkor volt valamelyik vetélkedõben egy csajszi 10 percig gondolkodott azon, hogy Balatonfüred északi vagy déli parton van e. Szerintem te is ez a kategória vagy. Balin voltál, de a Rab szigetet 30 percig keresnéd a térképen.

Menj a babaszobába, itt keményebb játékosok vannak, csak ha javasolhatom, ne kezd el a mondókádat azzal, hogy

„Bár nagyjából körbeutaztam a földet”

hj

Judit

Szerintem Bulgáriát azért érdemes lehet még megnézni. Homokos a tengerpartja és több képen láttam már kisgyerekeseket ott nyaralni (mi is oda igyekszünk). Várnába vagy Burgaszba könnyen el tudtok jutni, a leírások alapján pedig akár a helyszínen is könnyû szállást találni. Vagy itthonról foglaltok szállást neten keresztül.

Nem vagyok sértõdõs

és egyáltalán nem kerültem a tengerpartokat, csak éppen az egy hónapos brazil tengerparti túra, meg az Új Zélandi hajókázás meg a maláj korallsziget kevéssé készít fel a jelen probléma megoldására…
    Balira valóban nem készülünk (meg azt ismerem is)
    Na mindegy, azt hiszem a kérdéseimmel átmegyek a babaszoba.hu-ra, végülis reflexbõl kezdtem itt (néhány éve, amikor még aziránt érdeklõdtem, hogy hogyan védhetõ ki La Pazban a magaslati betegség, nagyon hasznos információkat kaptam).
    De hát ilyen az élet, akkor most irány a babaszoba, hátha ott segít valaki elkerülni az olyan problémákat, mint hogy a lefoglalt szállás a tengerparton van, csak éppen közben van egy gyorsforgalmi út, és a partszakaszt fõleg szörfösök kedvelik az öt méteres hullámok miatt, stb…
    Azért köszi, a lengyel tengerpartnak majd még utánanézünk, az idõjósok szerint néhány év múlva úgyis az lesz a riviéra…

ne sértõdj meg, kérlek

Hogy sikerült elkerülni a tengerpartokat világjárásaid alatt?

Én nem is tudnék úgy nyaralni, hogy ne legyen víz +sör a közelben. Egyáltalán mi más értelme van az egész nyaralásnak, mint hogy égessen a nap, mozogjanak az izmok a vízben, és aktív tisztító kúrát tarts (alkohollal)és persze a kaja meg a nõk.

Picit az anyagiakat is érdemes lenne körül írni, hogy mégis mi az a pénz. Bár ha kelet Európa fórumra írsz, gondolom nem Balira gondoltál.

Vonattal Bulgáriába, de a gyerekeknek nem lenne happy, fárasztó és hosszú az út, de van repülõ is Sky Európa név alatt, elõrefoglalással olcsó szokott lenni, és Bulgária is olcsó (még) és homokos a part többnyire.

Vagy Horvátokhoz, Rab vagy Lopar ahol van homok. Program is van, bár én már nem járok horvátokhoz, mert már hányók tõlük. Ott csak a sör értékelhetõ, betonpartok vannak többnyire, gyalogsági bakanccsal lehet vízbe menni.

Vagy lengyel tenger (Gdinia), vonattal ott van állatkert és aquapark és közben is lehet progit csinálni pl. Czestochowa, Oswencin, Krakó. És nem drága.

Ennyi a kelet jurópa részemrõl.

17 hozzászólás megtekintése - 1-17 / 17
Hozzászólás: tengerpart gyerekkel
Info: Ne a hozzászólásokba írd az elérhetőséged, hiszen itt évek múlva is megmarad. Inkább regisztrálj egy percben és ott tüntesd fel. Azt egyszerűbb módosítani és törölni is. Csatolmányokhoz (JPEG, ZIP, DOC, PDF) be kell jelentkezni! Kerülendők a trágár szavak és értelmetlen vagy többszörös karakterek használata, mint pl. !!!! vagy ????. A hozzászóló magára nézve kötelező jelleggel elfogadja az ÁSZF összes pontját.